18-годишен български студент е убит в Германия

Бирата помага срещу затлъстяване и диабет

Йеменските бунтовници обещаха да спрат нападенията си срещу Саудитска Арабия, ако те направят същото

Художникът воин Николай Хайтов 100 години от рождението на писателя

Милиони хора по света се включиха в глобален протест срещу промените в климата (СНИМКИ и ВИДЕО)

Спрягат Шаби Алонсо и Раул за „Реал“

Русия оспори резолюцията на ЕП, според която пактът Рибентроп-Молотов е довел до Втората световна война

Елчин Сангу е в творчески отпуск

Убивай българи – Калпакчиев е насреща Хелзинкският комитет помогнал за освобождаването на Полфрийман

„Труд Уикенд“ – един вестник за празниците

Бащата на Полфрийман: Надявам се да се върне колкото се може по-скоро

Каним Владимир Путин в България догодина Премиерът Бойко Борисов увери, че с Русия имаме възможно най-добрите отношения (обзор)

София ще има детска поликлиника Събират на едно място лекари от различни специалности

Комисията за регулиране на съобщенията също установи нарушения при спирането на програма „Хоризонт”

Обмислят нови акцизи за горивата

5 лесни трика, с които няма да качите килограми на морето

Така дългоочаквана лятната почивка е времето, когато всеки си позволява да се отпусне и да си угажда. Много често обаче освен с шоколадов загар, може да се приберете у дома и с няколко излишни килограма.

За да не ви се наложи да минете на строга диета веднага след ваканцията, може просто да спазвате няколко елементарни правила по време на почивката, благодарение на които ще запазите формата си.

#1 Не пропускайте закуската

Ако сте избрали да почивате на морето, жегите и желанието да се доберете до първата линия на плажа (и да не изглеждате така, сякаш сте глътнали балон), са добро „оправдание“ да пропуснете сутрешното хранене.

Проблемът е, че много скоро ще огладнеете и шансът да посегнете на висококалоричните храни, е доста висок. По-добре е да започнете деня с купа кисело мляко с плодове или ядки/семена, за да си набавите необхдоимите протеин и фибри, и да се чувствате енергични и сити.

#2 Спазвайте правилото 80/20

Не се лишавайте от вкусотиите на морето – пържената цаца, шоколадовият сладолед и студената бира са част от изживяването. За да им се насладите без гузна съвест, просто спазвайте правилото 80/20 или през 80% от времето се хранете здравословно, а през останалите 20% си позволете някое лакомство. Така не само ще запазите теглото си, но и всяко“прегрешение“ ще идва като награда.

#3 Винаги започвайте със салата

Ако обедите и вечерите ви започват със свежа и питателна салата, със сигурност ще ви остане по-малко място за вредна и пържена храна след това. Богатата на витамини и фибри салата ще засити част от глада ви, поради което е препоръчително едва след изяждането й, да си поръчате основното. Когато усетите, че сте хапнали, ще може по-ясно да прецените какво и колко още ви е необходимо.

#4 Заменете коктейлите с един вид алкохол

Калориите на морето се крият и в красивите разноцветни коктейли с чадърчета, с които е много лесно да се прекали. Пълни със захар и подсладители, тези питиета ви носят много празни и излишни калории. Ако все пак сте решили, че ще пиете такъв коктейл, не си позволявайте повече от 1 за вечерта. В друг случай, по-добре е да заложите на вино, водка или друго по-просто питие, от което не се пълнее толкова.

#5 Заредете се със здравословни снакове

Пакетче сурови ядки, свеж плод или дори кофичка кисело мляко, са все неща, които може да откриете в местния супермаркет. Заменете вкусния сладолед и солената царевица с тези здравословни алтернативи на плажа, за да сте сигурни, че няма да напълнеете, а и ще си запазите място за друга вредна храна на обед или вечеря.

Бонус съвет: Бъдете активни! Морският климат предлага редица забавни начини, да се движите: тичайте сутрин по пясъка или се разхождайте по плажната ивица следобед; играйте волейбол или плувайте в морето/басейна; разходете се след вечеря в курорта, където сте отседнали или открийте своя начин да сте активни, за да сте спокойни, че поддържате форма и през почивката.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.