5 лесни трика, с които няма да качите килограми на морето

Така дългоочаквана лятната почивка е времето, когато всеки си позволява да се отпусне и да си угажда. Много често обаче освен с шоколадов загар, може да се приберете у дома и с няколко излишни килограма.

За да не ви се наложи да минете на строга диета веднага след ваканцията, може просто да спазвате няколко елементарни правила по време на почивката, благодарение на които ще запазите формата си.

#1 Не пропускайте закуската

Ако сте избрали да почивате на морето, жегите и желанието да се доберете до първата линия на плажа (и да не изглеждате така, сякаш сте глътнали балон), са добро "оправдание" да пропуснете сутрешното хранене.

Проблемът е, че много скоро ще огладнеете и шансът да посегнете на висококалоричните храни, е доста висок. По-добре е да започнете деня с купа кисело мляко с плодове или ядки/семена, за да си набавите необхдоимите протеин и фибри, и да се чувствате енергични и сити.

#2 Спазвайте правилото 80/20

Не се лишавайте от вкусотиите на морето - пържената цаца, шоколадовият сладолед и студената бира са част от изживяването. За да им се насладите без гузна съвест, просто спазвайте правилото 80/20 или през 80% от времето се хранете здравословно, а през останалите 20% си позволете някое лакомство. Така не само ще запазите теглото си, но и всяко"прегрешение" ще идва като награда.

#3 Винаги започвайте със салата

Ако обедите и вечерите ви започват със свежа и питателна салата, със сигурност ще ви остане по-малко място за вредна и пържена храна след това. Богатата на витамини и фибри салата ще засити част от глада ви, поради което е препоръчително едва след изяждането й, да си поръчате основното. Когато усетите, че сте хапнали, ще може по-ясно да прецените какво и колко още ви е необходимо.

#4 Заменете коктейлите с един вид алкохол

Калориите на морето се крият и в красивите разноцветни коктейли с чадърчета, с които е много лесно да се прекали. Пълни със захар и подсладители, тези питиета ви носят много празни и излишни калории. Ако все пак сте решили, че ще пиете такъв коктейл, не си позволявайте повече от 1 за вечерта. В друг случай, по-добре е да заложите на вино, водка или друго по-просто питие, от което не се пълнее толкова .

#5 Заредете се със здравословни снакове

Пакетче сурови ядки, свеж плод или дори кофичка кисело мляко, са все неща, които може да откриете в местния супермаркет. Заменете вкусния сладолед и солената царевица с тези здравословни алтернативи на плажа, за да сте сигурни, че няма да напълнеете, а и ще си запазите място за друга вредна храна на обед или вечеря.

Бонус съвет: Бъдете активни! Морският климат предлага редица забавни начини, да се движите: тичайте сутрин по пясъка или се разхождайте по плажната ивица следобед; играйте волейбол или плувайте в морето/басейна; разходете се след вечеря в курорта, където сте отседнали или открийте своя начин да сте активни, за да сте спокойни, че поддържате форма и през почивката.

Коментари

Задължително поле