Зачестяват сигналите за мошеничество
Измамници, представящи се за “агенти по поддръжката” на приложения, източват сметки. За това предупредиха вчера от ГДБОП.
В дирекция “Киберпрестъпност” зачестили сигналите за измами, извършвани от лица, които се представят за служители от поддръжката на известна международна финтех компания. Финтех е термин, който съчетава в себе си финанси и технологии и обозначава една от най-бързо развиващите се индустрии в глобален мащаб. Става въпрос за мобилно банкиране, онлайн инвестиции, нова дигитална валута или приложения за личен бюджет.
Измамата започва с обаждане през популярно VoIP приложение от международен номер, като в Caller ID се визуализира името и логото на компанията.
Мнимите “служители” разиграват различни сценарии - твърдят, че има проблем с профила, че се налага верификация или актуализация на акаунта, и искат жертвата да потвърди лични и банкови данни.
При отказ - отправят заплахи, че акаунтът ще бъде закрит или средствата - изгубени.
След предоставяне на данните, например трите цифри от гърба на картата, извършителите незабавно източват средствата към други сметки, чрез преводи към криптоплатформи и онлайн търговци.
Киберекспертите съветват никога не предоставяйте данни от банкови карти, пароли, кодове за потвърждение или друг вид информация, даваща достъп на непознати до лични данни, сметки, имейли и др.
Финансовите институции не извършват верификация чрез обаждане. Ако получите подобно обаждане - прекъснете разговора и се свържете с официалния канал за поддръжка.
Не отваряйте връзки/линкове, изпратени от непознати, дори ако изглеждат легитимни.
Проверявайте внимателно имейл адресите, номерата и профилите, от които получавате съобщения - измамниците често използват идентични копия, предупредиха още киберполицаите. Те допълват, че ако вече сте станали жертва на престъпление или са извършени неоторизирани транзакции с Ваша помощ или от Ваше име - незабавно уведомете банката си и подайте сигнал в полицията.