Модни гиганти като Louis Vuitton, Burberry и Gucci с дизайнерски варианти на предпазния аксесоар
Yves Saint Laurent и Balenciaga даряват на френските медици
По време на пандемията от Covid 19 всички скъпи и лъскави аксесоари останаха на заден план, за да се роди новият, неочакван доскоро тренд – дизайнерска маска.
Коронавирусът бързо оставя отпечатък върху модната индустрия и много от световните марки средоточиха ресурс и фантазия върху производството на предпазните аксесоари. Знаменитости и богаташи, дори политици, вече се хвалят с маски на Louis Vuitton, Chanel, Burberry, The blonds и други.
И ако сме свикнали маските да бъдат по-скоро непретенциозна санитарна принадлежност, днес сред тях вече има истински произведения на изкуството, чиито цени достигат до няколко хиляди евро.
Френските модни къщи Yves Saint Laurent и Balenciaga, както и италианската Gucci, вчера обявиха, че също започват производство на маски, които не достигат в световен мащаб.
От групата Kering, която е собственик на YSL и Balenciaga съобщиха, че ще предоставят на френските здравни власти 3 милиона хирургически маски, с които са се снабдили в Китай.
От Gucci пък се ангажираха да произведат 1,1 милиона хирургически маски и 55 хиляди предпазни костюма за медиците в Италия.