Учители по различни предмети се обединяват в час, за да преподават на децата свързани теми
Половината от частните в класацията
Свързването на природни науки и/или обществени в един урок. Това един от модерните методи на преподаване, на който ще разчитат иновативни училища у нас. Оказва се, че най-полезни за учениците са именно иновациите, които са свързани с промяна на учебните програми и разместване на съдържанието. Това заяви пред “Труд” зам.-председателят на комисията по иновации към МОН и директор на 51 СУ в София Асен Александров.
Преди старта на новата учебна година модерните школа, които преосмислят практиките си и въвеждат нови методи на преподаване за подобряване на образованието, нарастват до 395 от всички близо 3000 училища в страната.
“Най-полезни за учениците са иновации, които представляват промяна в учебните програми и съдържание, така че да се осигурят междупредметни връзки. Наредбите позволяват да се разместват планове”, обясни Александров и уточни, че нововъведенията не трябва непременно да бъдат включват високи технологии.
Така в някои училища, сред които и 51 СУ, разчитат на свързването на уроци по природните науки - физика, химия и биология, или пък обществените науки. “Например числата на Фибоначи може да бъде съвместен урок по биология, изобразително изкуство, музика, математика и физика. Златното сечение при изобразителното изкуство, което в математиката се нарича числата на Фибоначи, може да се види при фалангите на пръстите ни, които са в този порядък. Същото го има и във физиката, защото се оказва, че този порядък в Космоса е много важен”, разказа един от модерните уроци Асен Александров.
По думите му има връзка между броя учениците и иновациите, като в София модерните училища са най-много. В голям процент от случаите все пак се разчита на обучение чрез въвеждане нови технологии като мултимедии, виртуална реалност, облачни технологии и др. Статистиката показва още, че почти половината от 200-те частни школа също са получили етикета “иновативни”.