Повече жалби срещу физическите магазини

Повече жалби срещу физическите магазини

“Български пощи” губили пратки от Китай

Срокът до 14 дни за връщане на стока не важи за билети за концерт, влак или самолет

Офлайн търговците са по-проблемните и повечето оплаквания, които сме получавали, са срещу тях, това обяви Пейо Майорски от Инициативния комитет за защита на потребителите пред “Труд”.

“Онлайн търговецът, който иска наистина да развива бизнес, знае, че доверието е в основата на развитието на дейността му. Ако подведе клиентите, негативните отзиви много бързо ще се разпространят в онлайн пространството. Самите платформи за масова търговия или за туристически услуги ползват рейтингова система, чрез която клиентът определя дали е доволен”, обясни Майорски и допълни, че при физическите магазини това липсва.

От комитета напомнят, че съгласно разпоредбите на ЕС, ако купите стоки от физически магазин, нямате право да ги върнете, да замените или да ви бъде възстановена заплатената сума. За да се случи това, тя трябва да е дефектна. Възможността клиентът да върне стока от такъв магазин е въпрос на фирмена политика и затова е добре клиентът предварително да знае какви са правилата на собственика на магазина. Има компании, особено международните вериги, които доброволно позволяват на клиентите да връщат или заменят стоки в рамките на определен период от време при представяне на касовата бележка. Обикновено е между седмица и месец. 14-дневният срок, в който клиентът, без да обяснява защо, има право да върне купената стока или услуга, важи само за онлайн поръчки или покупка от разстояние - по телефона или по каталог.

“Според европейските правила има стоки и услуги, за които този срок не важи и не може да бъдат върнати, освен ако търговецът се съгласи. Например билети за самолет, влак или за концерти. Ние ще настояваме в бъдеще потребителите да могат да сменят безплатно имената на самолетните билети без такса до 3 дни преди полет”, допълни Пейо Майорски.

Най-четени