Изпреварва САЩ по потребление
Влиянието на Китай в автомобилната индустрия на Европейския съюз расте, отчита Евростат и представя данни, как през 2022 г. Китай е бил най-големият потребител на продукти, които са произведени от автомобилната индустрия на ЕС.
На азиатския гигант се пада 21 на сто от общата вътрешна добавена стойност на автомобилната промишленост в ЕС, като с тези показатели Китай изпреварва САЩ (20 %), които исторически са най-големият партньор, но и Великобритания (13 %).
САЩ бяха традиционно водещ партньор на Евросъюза в автомобилния сектор, но през последните години са изместени от Китай. Делът на добавената стойност, осигурена от Китай за автомобилната индустрия на ЕС, нараства от 12 на сто през 2010 г. на 21 на сто през 2022 г.
През 2022 г. добавената стойност в автомобилната индустрия извън ЕС, генерирана от крайното потребление в ЕС, достигна 34,6 млрд. евро. Това представлява увеличение от 47 % в номинално изражение в сравнение с 2015 г. (23,5 млрд. евро) и увеличение от 124 % спрямо 2010 г. (15,4 млрд. евро).
През 2022 г. вътрешната добавена стойност на автомобилната индустрия на ЕС, свързана с потребители извън ЕС, възлиза на 78,9 млрд. евро, което представлява увеличение от 54% спрямо 2010 г. (51,1 млрд. евро), но спад от 7 на сто спрямо 2015 г. (84,4 млрд. евро).
По-голямата част от добавената стойност в автомобилната индустрия извън ЕС се дължи на китайски производители (16%), които изпреварват японските (15%) и южнокорейските (10%) производители. Китай отбелязва най-голям ръст, увеличавайки своя дял от 9% през 2010 г. до 16% през 2022 г.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш