Целта е децата и учениците да имат по-високи резултати, както и да се намали работата само по документи
Срещи и разговори, попълване на анкетни карти и въпросници
Нови форми на контрол в училище, които да доведат до по-добри резултати от обучението на децата и учениците, предвиждат промени в Правилника за устройството и функциите на регионалните управления на образованието (РУО), качени за обществено обсъждане.
В мотивите към тях е записано, че по този начин ще се търси намаляване на работата по документи или формализма в системата на училищното и предучилищното образование, и ще се постави фокус върху напредъка на децата и учениците, на тяхното възпитание и социализация.
Според предложените промени се систематизират и се дефинират няколко видове контрол, които се вменяват на регионалните управления. Те ще бъдат предварителен, текущ и последващ. А формите, чрез които ще се извършват, са проверка, наблюдение, мониторинг и проучване. Разбира се още, че когато има нужда от прилагане на контрол според новите разпоредби, той ще може да се съчетава с подкрепа от страна на проверяващите към проверяваните и този процес може да се случва в мрежи и с други институции, ако имат отношение.
Контролът от страна на РУО ще може да се извършва например чрез срещи и разговори с участници в образователния процес, попълване на анкетни карти и въпросници, е записано в проекта.
В него се предвижда да се регламентират преки задължения на началника на РУО, отнасящи се до обучението, възпитанието и социализацията на децата и учениците и техните резултати в училище.