Гражданите могат да осъществяват контрол върху отчитането на приходите и като използват мобилно приложение, което сканира QR кода върху касовата бележка и така хората да са сигурни, че не получават фалшиви платежни документи. Приложението на Националната агенция по приходите (НАП) е NRA Mobile и е налично в Google Play и App Store. От НАП съобщиха, че гражданите могат да подават сигнали за неиздаване на касови бележки, както и за други данъчни и осигурителни нарушения на телефона на Информационния център 0700 18 700 или по електронна поща на адрес: [email protected].
Само за първите 2 седмици от началото на контролната кампания на НАП по Черноморието фискалните инспектори са проверили повече от 800 търговски обекта - предимно заведения за хранене, дискотеки, барове, атракциони, магазини за хранителни стоки и др. Съставени са над 150 акта за нарушения, като най-честите са за неиздаване на фискален бон и разминаване между сумите, маркирани на касовия апарат и наличностите в касата.
В рамките на проверките се прилага способът “таен клиент”, а в във Варна и Бургас са получени общо 44 сигнала от граждани за неиздаване на фискален бон. По тях са образувани незабавни проверки, които са потвърдили получената в НАП информация.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш