Пет станаха жертвите на стрелбата срещу българи в Чикаго

Музиката подмладява, променя вкуса на храната и е по-добра от секс

Управляващите спечелиха парламентарните избори в Полша

Слабо земетресение край Ихтиман

Орбан загуби Будапеща на местните избори

Кюрдите се разбраха с Дамаск, сирийската армия изпраща войски в Северна Сирия

Шестима души загинаха при тежка катастрофа край Казанлък

Вижте какво ще е времето днес

Изгубени в празнодумието Вече не вярваме на думите, на медиите, на политиците

Първите български общинари работят напълно безплатно

На 14 октомври 2019 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за понеделник, 14.10.2019

Три пожара горят край хълма Трапезица в Търново

Отиде си Милчо Левиев – съвременният гений в джаза Легендарният музикант, аранжор и пианист донася световна слава на България

Турция засилва офанзивата в Сирия (ИНФОГРАФИКА)

Италия атакува правилата за публични разходи на ЕС

Според италианския финансов министър Джовани Триа предпоставките за промяна на икономическата политика в ЕС са налице.

Финансовият министър твърди, че “приоритетите в Европа са се променили”, поставяйки по-голям акцент върху растежа

Франция не показва ентусиазъм към каузата на Рим

Италия е готова да поведе атака срещу рестриктивните правила за публични разходи на ЕС, заяви италианският финансов министър Джовани Триа.

Миналата седмица правителството в Рим се размина с финансовите санкции на Европейската комисия заради публичния си дълг, след като обеща да намали бюджетния дефицит през следващите две години. Дълговото бреме на страната – 132% от брутния вътрешен продукт – е второто най-високо в еврозоната и според Брюксел нарушава бюджетните правила на ЕС.

Лидерите на италианското популистко коалиционно правителство не крият своята неприязън към фискалното споразумение между 22 европейски държави, известно като Пакт за стабилност и растеж. Те го считат за нарушение на националния суверенитет, което им пречи да въвеждат данъчни облекчения и да развързват кесията на публичните разходи.

Но според Триа, напоследък е настъпила промяна в тона между европейските лидери, като нараства подкрепата за реформа във фискалните правила, която ще постави по-голям акцент върху значението на инвестиционните програми.

В интервю, публикувано в петък в италианския вестник “Ла Стампа”, Триа направи следния коментар: “Приоритетите в Европа са се променили (от приемането на бюджета през миналия октомври), когато изглеждаше, че италианската икономика расте. Сега тонът на дискусията се промени, фокусът на разговорите е върху растежа”.

“Италия е в единомислие с Франция и Испания, както и с Германия. Предпоставките за промяна на икономическата политика в ЕС са налице. До миналата година беше много трудно да се проведе подобна дискусия в Европа, но сега Италия не е изолирана и в този контекст е възможно да се поднови дебатът за фискалното споразумение”, каза още той.

Франция засега не показва особен ентусиазъм към каузата на Италия, а миналия месец министърът на финансите Бруно льо Мер заяви, че се надява Рим да спазва правилата на ЕС. Париж обаче започна своя собствена програма за бюджетни разходи и данъчни облекчения, като през миналата година обяви пакет на стойност над 10 млрд. евро след продължителните улични протести на “жълтите жилетки”.

Последните изявления на Триа идват на фона на търсенето на инвеститори за изпадналия в икономически затруднения национален превозвач Alitalia. Министърът на икономическото развитие Луиджи Ди Майо настоява за споразумение до понеделник.

Инфраструктурната компания Atlantia, собственост на фамилията Бенетон, обмисля инвестиция от около 300 млн. евро в Alitalia. Държавната железопътна група Ferrovie dello Stato и Delta Air Lines също са сред потенциалните кандидати.

Atlantia бе подложена на политически натиск да вложи пари в проблемната авиокомпания, след като правителството заплаши да прекрати доходните концесии на автомагистрали на Autostrade per l’Italia, друга компания на Atlantia.

Миналата година Atlantia бе обвинена за смъртоносното срутване на магистрален мост край Генуа, където концесионер е Autostrade per l’Italia.

В петък Триа изрази надежда Atlantia да се съгласи да инвестира, с думите: “Участието на Atlantia (в спасителния план) би било желателно”.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.