Пускат нощен транспорт за 2 лв.
София получи от правителството 151 млн. лева за ремонти в центъра на столицата. С допълнителни средства общата сума набъбва малко над 173 млн. лв. Четири договора за облагородяване столицата бяха подписани днес от регионалният зам.-министър Деница Николова и кмета на София Йорданка Фандъкова на церемония в Министерския съвет в присъствието на премиера Бойко Борисов.
https://www.facebook.com/boyko.borissov.7/videos/2129750290586363/
Проектите са за 173.5 млн. лв, от които Столичната община отпуска 23 млн. лв. Останалите 151 млн. лв. са по ОП „Региони в растеж“.
Според един от договорите, с 21 млн. лв. ще бъдат преобразени „Граф Игнатиев“ и съседните му улици, градинката на църквата „Св. Седмочисленици“, книжния пазар на пл. „Славейков“ и магазинчетата на пл. „Гарибалди“. Предвижда се ремонт на трамвайните релси, подмененяне на настилки, и допълнително осветление и озеленяване.
25,1 млн. лв. ще бъдат вложени в обновяването на „Зона 4“, известна като Златна София. Наречена е така заради кубетата на „Св. Александър Невски“ и жълтите павета. Тя включва и църквата “Св. София”, паметникът на Цар Освободител, Синодалната палата, паметникът на Васил Левски, „Квадрат 500“ и др.
С 125,5 млн. лв. пък ще се финансира изпълнението на втората фаза от проекта за интегриран градски транспорт. Той включва рехабилитация на трамвайни линии, доставка на нови трамваи и надграждане на интелигентната система за управление на трафика и съществуващата система за информация на пътниците в реално време.
С 40 млн. лв ще се обновява линията на трамвай 5 по бул. „Цар Борис III“ от кв. „Княжево“ до Съдебната палата. Проектът не включва вече реконструираната част в района на пл. „Руски паметник“.
Други 46 млн. лв. са отделени за купуването на 13 нови трамвая, които ще бъдат доставени от "Шкода", след като компанията спечели обществената поръчка.
Ще бъде даден приоритет на трамваите пред останалите превозни средства, като те ще имат предимство на всички светофари и така ще се увеличи скоростта на тяхното движение.
Ще бъде реконструирана линията и на ул. „Каменоделска“.
По останалите два проекта ще бъдат изградени три Дневни центъра за подкрепа на деца с увреждания. Ще се правят и два Центъра за обществена подкрепа. Ще бъде ремонтиран и бившият Дом за деца, лишени от родителски грижи в кв. „Драгалевци“.
Разширяват Околовръстното
Агенция „Пътна инфраструктура“ ще обяви до средата на месец март процедурата за разширяване на Софийския околовръстен път от ж.к. „Младост“ до АМ „Тракия“, съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова.
Регионалният министър Николай Нанков информира, че рехабилитацията на източната дъга на околовръстното шосе от Казичене до АМ „Тракия“ ще продължи при подходящи метеорологични условия.
Министър Нанков за проектите:
Договорени са 62%
„Столична община вече е договорила 62% от общия й определен ресурс по оперативна програма „Региони в растеж“, което е изключително голям напредък“, отбеляза регионалният министър Николай Нанков. Той пожела бързо и много качествено изпълнение на проектите.
Нощен градски транспорт за 2 лв.
Днес беше представен проект за Нова наредба за реда и условията за пътуване в столичния градски транспорт в столицата. Той предвижда въвеждане на нощен градски транспорт в София, за който билетът ще струва 2 лв. От общината ще пуснат през пролетта експериментално няколко нощни линии от 0 часа до 4 сутринта. Очаква се те да бъдат 3 или 4, но все още не е ясно за кои точно автобуси става на въпрос. Возилата през нощта ще имат обща спирка. На тях няма да може да се пътува с абонаментни карти. Нощен транспорт няма да бъде въвеждан в метрото.
От „Московска“ 33 предлагат да отпадне и допълнителното билетче за багаж. В момента куфарите се таксуват, ако сборът от височината, ширината и дебелината е повече от 140 см. Друга промяна е, че ще бъде намален и актът за гратисчиите от 200 на 50 лв., заради синхронизиране със законодателството. Актът се съставя, когато нередовния пътник откаже да си заплати глобата от 40 лв., чиято цена се запазва. В наредба се урежда и „зеленият билет“, който се въвежда в дни с мръсен въздух.
Премиерът Бойко Борисов:
Сам човек с автомобила из града да си плаща повече
Столичната община да помисли да направи скъпа зона в центъра и който иска да се разхожда с колата из града, да плаща повече, каза министър-председателят Бойко Борисов в началото на правителственото заседание. Той допълни, че това трябва да стане факт, когато мрежата на метрото се уплътни. "Така както цяла Европа – който иска сам човек да се разхожда с колата из града, трябва да си плаща повече, защото замърсява и въздуха повече", подчерта Борисов.
Кметът на София Йорданка Фандъкова обаче обясни, че на този етап не се мисли за поскъпване на платената зона. Според нея, една от най-важните мерки за чист въздух е повече хора да ползват градски транспорт.
Фандъкова все пак посочи, че ако не сработят планираните стимули, ще се мисли и за рестриктивни мерки, включително забрана за влизане с автомобили в определени зони. "Рестрикциите биха могли да включат и по-скъпа зона за паркиране. На този етап не мислим за това. Знаете, че се разширяват зоните за платено паркиране. Тази мярка с ограничението във времето сама по себе си също е рестриктивна", каза кметът.
"Синя зона" няма да поскъпне засега, потвърди и зам.-председателят на транспортната комисия в СОС Зафир Зарков. Комисията е обсъждала вариант за "синя зона" от 4 лв. на час в дни с мръсен въздух, но по технологични причини това сега не може да стане. Мерките за въздуха обаче са динамични и не изключват такова поскъпване.
Ново препятствие
Опасна мантинела на „Симеоновско шосе”
Мантинелата, която разделя потоците от автомобили в двете посоки на част от булевард „Симеоновско шосе”, бе почти завършена вчера. Тя се изграждаше от няколко дни с цел да намали риска от челни катастрофи, а се получи точно обратното – създава нови опасности, сигнализираха читатели на „Труд”. Предпазното съоръжение е „разкъсано” на места, през които трябва да преминават колите, излизащи от преките улици. Почти навсякъде там няма улично осветление или то е слабо и по тъмно оградата става невидима. Сложени са знаци, но обикновени, а не по-големи или светещи. Освен това мантинелата е ниска и лесно може да се прескача от пешеходците.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш