Ген. Мутафчийски: 18 са новите случаи на коронавирус у нас 122 са в болница, 8 от тях са интубирани

Премиерът: България се дава за пример за адекватни, бързи и точни мерки (ВИДЕО) 81 държави са поискали пари от МВФ, заяви Борисов

Националният щаб ще провежда брифингите си само веднъж на ден в МС

НСТС с консенсус за компенсиране на компаниите, засегнати от кризата

Проф. Олег Асенов: Временно се преустановяват ограниченията за движение на камионите по „зелените коридори“

Том Ханкс и съпругата му се завърнаха в Лос Анджелис (СНИМКА)

Гърция обмисля да затвори вътрешните летища, към островите пътуват само местни жители

Гл. комисар Светлан Кичиков на ГКПП „Капитан Андреево“: Взетите мерки от държавата дават резултат

За маските и мацките Постовете на кифлите изпосталяха внезапно

Четиримата новооткрити с коронавирус в Община Руен са под домашно лечение

Дефицит на злато в САЩ заради кризата

Турция спира влакове и отменя полети в опит да ограничи COVID-19

„Пирогов“ обособи помещение за преглед на пациенти със съмнения за коронавирус

Починалият от коронавирус в МБАЛ-Благоевград е от Банско и е работил в Завод за мебели

Само за денонощие в Иран са регистрирани над три хиляди нови случая на коронавирус

2019 е най-лошата година за германското производство

Председателят на ЕЦБ Кристин Лагард заяви, че епидемията на коронавирус в Китай е заменила търговската война между САЩ и Китай като основен риск за растежа.

Търсенето опроверга очакванията на икономистите за възстановяване

Индустриалното шоу на ужасите продължава

Рязък спад в германските фабрични поръчки попари надеждите за възстановяване на икономиката в еврозоната, а ръководителят на Европейската централна банка предупреди, че няма много потенциал за по-нататъшно намаляване на лихвите.

В четвъртък Кристин Лагард заяви, че ниските лихви, ниската инфлация и ниският ръст в еврозоната “значително са намалили потенциала на ЕЦБ и други централни банки в световен мащаб да облекчават паричната политика”, ако настъпи нова криза.

Председателят на ЕЦБ заяви, че напоследък има “признаци на стабилизация” в икономиката, но предупреди също, че епидемията на коронавирус в Китай е заменила търговската война между САЩ и Китай като основен риск за растежа.

“Рисковете са многобройни и докато някои от тях постепенно отстъпват, на тяхно място се появяват нови “, каза Лагард. “Рисковете за търговията, свързани с търговската война между САЩ и Китай, намаляха и избледняха, но ето, че сега постъпват новини от Китай относно коронавируса и ние все още сме много несигурни за отражението, което това ще даде върху китайската икономика и световната икономика в по-глобален мащаб”.

Автопроизводители и доставчици на авточасти алармират, че само седмици делят предприятията им в Европа и САЩ от принудително затваряне поради смущения, причинени от епидемията на коронавирус.

“По-нататъшните производствени загуби в китайската промишленост могат значително да засилят ефектите на коронавируса върху германската икономика”, коментира Тимо Волмерсхаузер, заместник-директор на Центъра за макроикономика и изследвания Ifo. Според него Германия е по-изложена на кризата в Китай, отколкото другите европейски страни, тъй като 9,4 на сто от германския междинен внос на стоки идва от Китай.

Надеждите, че германското производство ще се възстанови от дълбоката рецесия, обхванала индустриалното сърце на Европа през последните две години, бяха попарени в четвъртък, когато данните показаха, че новите индустриални поръчки в страната са намалели с 2,1% спрямо предходния месец.

Вторият пореден месец на спад в търсенето прави миналата година най-лошата за повече от десетилетие и означава, че поръчките на немските производители са се свили общо с 8,7% на годишна база. Анкетираните от Ройтерс икономисти очакваха увеличение с 0,6% през декември.

Карстен Бжески, икономист от ING, заявява, че “индустриалното шоу на ужасите продължава” и добавя още, че “въпреки някои колебливи положителни признаци, сочещи към излизане от кривата на производствения спад, твърдата реалност изглежда напълно различна”.

Експортно ориентираната икономика на Германия вече пострада от търговската война между САЩ и Китай, несигурността около Брекзит и резкия спад в автомобилната индустрия, която се бори с новите правила за емисиите и преминаването към електрически превозни средства.

Продължаващите проблеми в германското производство са в тежест на общия растеж в еврозоната, макар и частично да се компенсират от устойчивите потребителски разходи и укрепването на трудовия пазар. Кристин Лагард не спомена в речта си данните за фабричните поръчки в Германия, публикувани малко преди появата є пред евродепутатите в четвъртък.

Тя изрази загриженост относно “ниската инфлация и ниската производителност” в еврозоната, но отхвърли сравнението с Япония с думите: “Япония изживя период на дефлация, продължил десетилетия. Инфлационните очаквания, които са толкова важни, са много по-ниски от там, отколкото сред гражданите на еврозоната. Говорим за напълно различна ситуация”.

Еврозоната се забави почти до пълен застой, след като френската и италианската икономики се свиха неочаквано през четвъртото тримесечие, сваляйки ръста сред 19-те държави, споделящи единната валута до 1,2% за миналата година – най-ниският показател от шест години насам.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.