Електрическият FIAT 500 отваря „магическа“ врата

Автор: Труд

Градският модел предлага удобно ползване на задните седалки

Хитовият електромобил изминава до 460 км с едно зареждане

Електрическият FIAT 500 в най-новата си версия 3+1 разполага с “магическа” врата за по-удобен достъп до задните места. След хечбека и кабриото това е третият вариант за каросерия на хитовия модел, който вече спечели 25 престижни международни награди от лансирането си досега.

Със своя безпогрешно разпознаваем иконичен дизайн и най-нови технологии електрическият FIAT 500 въплъщава мобилността на бъдещето по специфичен италиански начин, който носи наслада при всеки контакт с автомобила. Новата платформа, върху която е построен моделът, увеличава вътрешното пространство, тъй като каросерията е с 6 см по-дълга и с 6 см по-широка в сравнение с предишното конвенционално поколение. Междуосието е увеличено с 2 см, а колелата са по-големи и разположени в самите краища на автомобила. Това придава на визията по-силна индивидуалност, а на пътниците - по-голям комфорт, като в същото време дължината на автомобила остава под 4 метра и позволява изключителна маневреност в градска среда.

Версията 3+1 на електрическия FIAT 500 е най-гъвкавата по отношение на вътрешното пространство и е насочена към потребители, които често използват втория ред седалки при всекидневното шофиране. Допълнителната врата се намира отдясно зад пасажерската и се отваря срещуположно на нея. В резултат се образува много широк и безпрепятствен отвор за качване и слизане на задните места, тъй като централната колона е напълно интегрирана в допълнителната врата.
Много по-лесно е също закрепването и ползването на детски столчета, както и поставянето на по-обемисти предмети зад предните седалки. Допълнителната врата се вписва хармонично в структурата на автомобила, без да нарушава неговия изящен дизайн и без да се отразява на компактните му размери. Същевременно улесненият достъп до втория ред седалки разширява функционалността на модела и го прави по-подходящ за потребители с малки деца. В момента има налични автомобили от новата версия 3+1 на електрическия FIAT 500 на разположение на българските потребители в официалните представителства на марката в страната на промоционални лизингови условия, което е рядкост в условията на глобалната криза с доставките на нови коли.

Електрическият FIAT 500 в трите си версии хечбек, кабрио и 3+1 се предлага със солидна батерия с капацитет 42 kWh, която осигурява пробег до 320 км (по WLTP). Фабричната гаранция на батерията е 8 години. При движение в градски условия могат да бъдат изминати до 460 км с едно зареждане благодарение функциите за регенериране на енергия при намаляване на скоростта и при спиране. При потребители със средна дневна дистанция около 50 км зареждането може да се извършва веднъж на няколко дни или веднъж седмично.

Зареждането на батерията се извършва лесно и бързо, тъй като моделът е оборудван с 85kW система за зареждане. Тя позволява при включване на подходяща станция само за 5 минути да се акумулира енергиен резерв за изминаване на 50 км - повече от необходимото за преодоляване на средната дневна дистанция на повечето потребители. На бърза зарядна станция само за 35 минути батерията може да се напълни до 80%. В домашни условия зареждането също е лесно от обикновен контакт на домакинската мрежа или уолбокс.

Водачът може да удължава пробега

Водачът на електрическия FIAT 500 има възможност да влияе върху пробега със своя стил на шофиране и избор на режим на работа на автомобила. С удобен превключвател на централната конзола се задава един от трите възможни режима на шофиране - Normal, Range и Sherpa. Всеки режим активира различни настройки и променя поведението на колата. В режим Range може да се шофира с един педал - този на газта, тъй като неговото отпускане води до интензивна регенерация на енергия и до бързо намаляване на скоростта подобно на това при натискане на спирачката. При всекидневно шофиране в този режим в градски условия водачът може да се научи да удължава пробега и да използва само един педал.

Мощността на заддвижващия електрически двигател на FIAT 500 е 87 kW (118 конски сили), а максималният въртящ момент от 220 Nm е на разположение от самото докосване на педала на газта. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,0 секунди, а спринтът от 0 до 50 км/ч - само 3,1 секунди. Водачът може постоянно да следи енергийните потоци при работата на автомобила на големи цветни екрани. При лансирането си електрическият FIAT 500 се превърна в първия градски модел, оборудван с най-съвременни електронни системи за автономно шофиране от второ ниво. Това е най-продаваният електрически модел на концерна Stellantis.

Най-четени