Недопустимо е след плащане на конкретната глоба катаджиите да задържат синия талон на шофьора и за стари задължения. Това обяви в свое становище омбудсманът Диана Ковачева още на другия ден, след като в “Труд” разказахме за новия трик, който КАТ измисли, за да събира стари задължения.
Благодарение на същия обществен защитник от 2 април българските пътни полицаи са лишени от двете си любими принудителни административни мерки - да вземат книжката и да спират колата от движение. След искане на г-жа Ковачева те бяха задраскани от Конституционния съд.
Но чудесата нито в Закона за движение по пътищата, нито в практиката на КАТ не свършват дотук.
Пътната полиция продължава да се изживява като приходна агенция и да отказва административни услуги заради неплатени глоби. Например - да поднови изтичаща шофьорска книжка. Има управители на фирми с по-няколко автомобила, които са доживот лишени от права заради “висящи” глоби. В същото време около всяка от 28-те областни служби никнат будки на фирми, които помагат за по-гладко минаване през канали и гишета. Как? С пари. Колко? Колкото трябва. На кого? На точния човек.
Не е по силите само на омбудсмана да спира този “перпетум мобиле”. Нови закони и нови хора в КАТ могат да дръпнат шалтера на този вечен двигател.
Подкаст с Виктор Блъсков: Български "фактчекъри" и глобалисти, работили по схема за цензура