Следят за фиктивни намаления за “Черен петък”

Комисията за защита на конкуренцията, Комисията за защита на потребителите, Комисията за регулиране на съобщенията и Асоциация “Активни потребители” предприемат съвместни действия срещу некоректни търговски практики във връзка с “Черен петък”.

Не се допускат “ексклузивни” услуги

Налагат санкции при липса на достатъчни наличности

Съвместни действия за засилен контрол по време на предстоящите промоционални кампании “Черен петък” и свързаните с тях инициативи като “Черен уикенд”, “Черна седмица” и т. н. обявиха Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), Комисията за защита на потребителите (КЗП), Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) и Асоциация “Активни потребители”. Целта е защита на потребителите от нелоялни търговски практики.

КЗК ще следи за всички форми на заблуждаваща реклама - некоректни послания, подвеждащи намаления и изкуствено завишаване на цените преди намаление, ограничаване на големи отстъпки до единични артикули или липса на достатъчни наличности.

Търговците трябва ясно да посочват стара и нова цена, коректен процент на намаление и да осигурят адекватни количества. Не се допуска представянето като “ексклузивни” на услуги, които по принцип са достъпни (например безплатна доставка или стандартни срокове за връщане). Комисията ще проверява сигнали и ще извършва собствени проучвания, като при данни за заблуждаваща реклама ще се самосезира и санкционира недобросъвестното поведение.

КЗП ще следи за това дали намаленията са реални, за спазване на изискванията за двойното обозначаване на цените в левове и евро, както и за подвеждащи практики на търговците.

“Общите ни усилия са в защита правата на потребителите. Те трябва да могат да направят информиран избор, а не да бъдат подтиквани чрез подвеждащи послания или изкуствено създадено чувство за спешност. При всяко нарушаване на правата и интересите им, да не се колебаят да ни сигнализират,” заяви и. д. председател на КЗП Александър Колячев.

КРС ще следи дали стоките стигат коректно чрез куриерските фирми и пощенските оператори до крайния потребител, както и процеса на активната реклама за “Черния петък” заради ръста на сигнали от потребители за нарушения.

Най-четени