1000 км на ток с едно зареждане

Автор: Труд

Mercedes постави рекорден пробег в реални условия

Най-ефективният Mercedes в историята

В името на рекорда Mercedes записа впечатляващо постижение. Електрическият автомобил Vision EQXX измина повече от 1000 км с едно зареждане на батерията, при това в условия на реален трафик по европейските пътища. Моделът потегли от завода в Зинделфинген край Щутгарт в германската провинция Баден-Вюртемберг, премина през швейцарските Алпи и северна Италия, за да пристигне в живописното градче Касис на Лазурния бряг във Франция.

Пътуването стартира в студено и дъждовно време, а по немските магистрали електромобилът понякога се движеше в най-лявата лента със скорост до 140 км/ч. Воаяжът продължи 11 часа и 32 минути, като при пристигането в крайната точка след 1008 км батерията все още притежаваше 15 процента от капацитета си за изминаване на още 140 км.

С това постижение Vision EQXX се превръща в най-ефективния Mercedes, който някога е създаван. Мисълта и вниманието на инженерите към най-малкия детайл - от аеродинамиката, през дизайна и задвижващата система - показват големите възможности на електрическата мобилност. Няма друг автомобил с толкова нисък коефициент на челно съпротивление (0,17), за което допринасят малката предна площ (2,12 кв. м) и стеснената задна част. Активният заден дифузьор, който се разпъва автоматично при 60 км/ч, също спомага за по-доброто отвеждане на въздушните потоци.

Специално разработените гуми с голям диаметър и тесен протектор 185/65/20 са с изключително ниско съпротивление при търкаляне и деформация. Благодарение на използването на леки материали и иновативни технологии за сглобки теглото на автомобила е сведено до 1755 кг. Батерията с капацитет 100 киловатчаса е с около 50% по-малка на обем и с 30% по-лека от батерия с идентичен ресурс в сегашните серийни електромобили. Тя тежи под 500 кг въпреки високата си мощност. По време на пътуване всяко намаляване на скоростта осигурява приток на енергия към батерията. На покрива са монтирани 117 соларни клетки, които зареждат 12-волтовия акумулатор за електронните системи в автомобила.

Задвижващата система с мощност 180 киловата (245 к. с.) е компактна, лека и с удивителен коефициент на ефективност от 95%. Това означава, че загубите са минимални и 95% от енергията в батерията достига до колелата.

Най-четени