Бившият пилот ще кара кола, по-бърза и по-мощна от болида, с който спечели титлата във “Формула 1”
Световният шампион от “Формула 1” за 2016 г. Нико Розберг стана собственик на първия от общо 150 планирани за производство екземпляра от най-бързия електрически автомобил Rimac Nevera. Бившият пилот получи колата си с пореден номер 001 и в Монако, където живее. Най-ценният колекционерски екземпляр с номер 000 е запазен за хърватския собственик на компанията Rimac - Мате Римац.
Нико Розберг демонстрира колко е доволен от новата си придобивка: “Този автомобил ми дава абсолютно всичко, което мога да желая, включително най-добрата електрифицирана технология. Още от първия чертеж на белия лист инженерите са работили с идеята да създадат изключителна машина, с която шофирането се превръща в уникално преживяване”, разказа бившият пилот на Mercedes.
Той разкри, че се познава отдавна с Мате Римац и заедно са обсъждали многократно процеса по конструирането и прозводството на модела Nevera. Електромобилът е над два пъти по-мощен от болида, с който Розберг спечели титлата във “Формула 1” с “Мерцедес” и в допълнение разполага с разрешение за шофиране по масовите пътища.
Системната мощност на Rimac Nevera възлиза на невероятните 1408 киловата, които се равняват на 1914 конски сили.
Захранваннето идва от 120-киловатчасова батерия, която се състои от 6060 клетки. Тя осигурява пробег до 550 км. Ресурсът се доставя от четири електрически мотора - по един на всяко колело. Максималният въртящ момент има зашеметяващата стойност от 2300 Нм. Трудно е да се повярва, че ускорението от място до 100 км/ч продължава само 1,7 секунди.
Максималната скорост на движение надхвърля 410 км/ч. В директна гонка електромобилът ще остави зад себе си предишната служебна шампионска кола на Розберг.
“Нашият автомобил Nevera установява едно ново ниво на пърформанс, което отваря съвсем различни възможности за шофиране”, твърди Мате Римац. Реализирането на неговата идея за електрически хипер автомобил погълна стотици часове труд на сериозен екип специалисти, солидни инвестиции и хиляди виртуални симулации, последвани от реални тестове с прототипи.
За да се запази ексклузивността на модела, той ще бъде произведен само в 150 екземпляра. Подобна политика беше следвана и от Bugatti с моделите Veyron и впоследствие с Chiron. Между другото трябва да се отбележи, че неотдавна Bugatti и Rimac се обединиха. Мажоритарен собственик с 55% е Мате Римац, а Porsche остана миноритарен акционер с 45%. Много е вероятно следващото поколение Bugatti да получи идентична или сходна електрическа технология за задвижване като Nevera.
Според предварителните планове на година в завода на Rimac в Хърватия ще се сглобяват не повече от 15-20 екземпляра Nevera до достигане на максималния брой от 150 автомобила. Почти всички те са предварително разпродадени на колекционери на цена над 2 млн. евро. Малко от колите ще бъдат карани редовно по улиците и пистите. Вероятно Нико Розберг ще бъде от малцината собственици, които ще сядат често зад волана и ще дават газ на безподобния автомобил с мощност 1914 конски сили.
Рекордьор по бързина
Новият електрически хипер автомобил Rimac Nevera вероятно ще подобри много рекорди, един от които вече е факт. На калифорнийска земя в САЩ хърватската машина даде най-добро постижение на култовата за американците дистанция от четвърт миля (около 400 м) - 8,58 секунди и разви максимална скорост почти 270 км/ч. Това превръща модела в най-бързо ускоряващото серийно превозно средство в целия свят и напълно оправдава името му. Назнаванието Nevera в хърватски език се използва за внезапна и интензивна буря с гръмотевици, каквато връхлита средиземноморското крайбрежие на страната.
В името на безопасността, комфорта и оползотворяването на гигантската мощност в автомобила са инсталирани най-модерни техннологии. Богатата електроника използва работата на 13 камери, 6 радара и поне 12 ултразвукови сензори.
Последно поколение операционна система NVIDIA предлага големи възможности. В това число наслагване на реални автомобилни писти в реално време и извеждане на конкретни препоръки към водача как да усъвършенства своите умения и да улучи правилните точки за спиране, ускорение и завиване. Телеметрия може да бъде изтеглена на лаптоп след всяко шофиране. Двуместният автомобил разполага с големи дисплеи и удобни уреди за управление.