Нова блокада на граничен пункт "Кулата" чакат българските власти, след като по обяд гръцките фермери пуснаха движението за всички.
Според първоначалната информацията блокадата щеше да бъде вдигната трайно. Затова и започна пропускането на автомобилите. До българската гранична полиция обаче стигна информация, че протестиращите отново ще се активизират в 17 ч. и това ще обхване и другите пропусквателни пунктове.
През ГКПП Илинден – Ексохи и в двете посоки също нямаше проблеми с преминаванто, съобщи от МВР. От ГД „Гранична полиция“ уточниха, че до 17,00 ч. през граничния пункт ще се пропускат леки автомобили и автобуси и в двете посоки.
През граничните пунктове Маказа, Златоград, Ивайловград и Капитан Петко войвода трафикът засега е нормален.
На пътя за Кулата десетки шофьори не издържаха на няколкодневното чакане и изоставиха автомобилите си.
„Те са си тръгнали хората да не стане някаква беля, защото се пререждат, стават безредици и по-добре да си тръгне човек, отколкото да се сбият с колегите и да стане някоя беля“, обясни шофьор пред бТВ.
Той се закани и българските водачи да предприемат някакви мерки. „Например ще затваряме и ние пътя“.
Международните превозвачи обвиниха българските институции
Междувременно международните превозвачи обвиниха институциите в България за липсата на адекватна реакция при създалата се ситуация по границата ни с Гърция, предаде БНР. Въпреки частичното пропускане на тежкотоварни автомобили на граничния пункт "Кулата-Промахон" колоната от чакащи на наша територия камиони е над 6 километра.
От няколко дни нашите шофьори настояват за промяна на пропускателния режим с оглед извънредната ситуация. Според тях повечето от проверките на гишетата са излишни и удължават обработката на камионите до 15 минути. Това обяснява и ежедневните опашки от чакащи камиони на наша територия.
Служителите на "Гранична полиция" потвърдиха, че при създадените форсмажорни обстоятелства е имало как преминаването на камионите да бъде облекчено. Кантарите, които са изградени в зоната за проверка и контрол, създават ежедневни тапи от камиони, признаха те.
От Асоциацията на международните превозвачи заявиха, че ще настояват за компенсации заради блокадата по границата, но по-малките собственици на транспортни фирми не вярват, че това ще има ефект.