Пиян мъж буйствал пред заведение в Плевен, псувал и заплашвал с нож минувачи

Георги Мараджиев подаде оставка като областен координатор на ГЕРБ в Пловдивско

Галена с разкошно тържество за 3-ия рожден ден на сина си

Руското разузнаване: Не сме искали освобождаването на Божков

РИОСВ – Пловдив даде 1 месец на общините да почистят речните корита от боклуци

Иззеха 750 000 къса контрабандни цигари в Плевен

Над 1 кг хероин и боеприпаси откриха в Пловдивско, арестувани са мъж и жена

Преслава пропя на турски (ВИДЕО)

Отложиха делото за мярката на Миню Стайков, бил в болница

Новата Конституция на Русия може да забрани на министрите да имат банкови сметки в чужбина

Осъдиха бракониер, помлял с камъни кола на ловен шеф

Диляна Попова знае как да съблазнява (СНИМКА)

Дилър бяга с мръсна газ, спипаха го Полицейско куче надушило дрогата

Един загинал при масова стрелба в търговски център в Банкок

Пиян шофьор помете каруца, трима са в болница

Петър Диков в последно интервю като главен архитект: Омръзнах на всички, да дойде някой нов

След като обяви решението си да се оттегли от поста си, Петър Диков обясни, че вече няма да има медийни участия като главен архитект на столицата, какъвто ще остане до 9 февруари. След това обаче може да стане и ТВ водещ, ако получи оферта. 

– Архитект Диков, бихте ли разяснили мотивите, поради които подавате оставка? Имаше ли някакъв натиск върху вас, тъй като и политици, и граждански организации поискаха отстраняването ви?

– Аз не подавам оставка, а пускам искане за освобождаването ми на датата, на която се навършват 10 години от назначаването ми на длъжността главен архитект. 10 години са ужасно много време и за мен, и за вас, и за гражданите. Видимо съм им омръзнал на всички и е крайно време да има и нови лица. 10 години са сериозен период.

– Имаше ли някакъв натиск върху вас? В предизборната кампания поне три партии поискаха отстраняването ви.

– Натиск? Аз съм избран на конкурс – не виждам какъв е поводът за натиск.

– Натиск да вземете това решение.

– Аз не чух нито един коректен мотив, който да ми посочат. Всички тези неща, които се изговориха, не ги считам, че са съществени за моята дейност. Пак повтарям – 10 години е достатъчно дълъг период да си омръзнем взаимно и да трябват нови лица.

– 10-годишният юбилей на този пост е единственият ваш мотив да се оттеглите!?

– Да.

– След като Йорданка Фандъкова спечели нов мандат, покани ли ви на разговор да продължите да работите заедно?

– Според мен тя следва да покани заместник-кметовете, тъй като те са от мандат до мандат. Аз съм избран на конкурс и на практика постът ми няма мандатност.

– Мислите ли, че тя би ви поверила София пак?

– Може ли да се повери нещо на някого, когато той не желае?

– Защо при толкова успехи, които отчетохте, се оттегляте? В бъдеще може да ви очакват още.

– Защото обикновено след толкова успехи следва бой. Най-хубаво е човек да се откаже, когато е удовлетворен от това, което е направил. Ако започва да пада или го изгонят, или се откаже – не е добре.

– Как Фандъкова прие решението ви?

– Решението е лично. Надявам се, че бъдещата комисия ще избере достоен човек, който да може да продължи нещата. За мен това е по-важно. Смятам, че вашият интерес трябва да се насочи към бъдещите кандидати. Аз съм минал през тая стърга и тогава всички медии ни разпъваха на кръст. Така че имате да задавате въпроси, но не към мен.

– Окончателно ли е решението?

– Тези, които ме познават, знаят, че не съм си сменял мнението. С изключение за естакадата в Борисовата градина, където трябваше да се изсекат маса дървета.

– Има ли нещо, за което съжалявате, че не успяхте да направите в София?

– Има много неща. Например, че не успях да се преборя да се изгради „Тодор Каблешков“ – това е най-важната улица на София, защото тя е единствената възможност да се разтоварят центърът, Орлов мост и „Евлоги Георгиев“. Другото е, че не успях, за съжаление или за радост, да реализирам нито един подземен паркинг в центъра на София. Но има организации, които смятат, че изграждането на подземни паркинги привлича автомобили, а това не е добре. На няколко пъти се опитах да прокарам идеята за изграждане на подземни паркинги във вътрешнокварталните пространства, но за съжаление… По белия свят, всички сте ходили, виждате – вървите по улицата и няма коли. Къде са колите? Прибрани са в съответните паркинги – не публични, а частни. На собствениците, които живеят в сградата.

*Използвани са и два въпроса на други медии.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.