ЕП прие промени в правилата за авторското право в интернет

Бивша учителка обвинена, че държала мъжа си под ключ и го уморила без храна и лекарства Разпитват два часа дъщерята на Черната вдовица

Каракачанов: Политиците трябва да имаме обща стратегия срещу циганизацията

Стоичков е великан, твърди Марадона

Община Лом ще укрепва свлачища с 8,5 млн. лв. по ОПОС

Илияна Йотова: Членството в ЕС не означава друг да решава проблемите ни

Българин стана трети на Grand Prix по карате киокушин в Япония Кристиян Станков e единственият медалист при мъжете, който не е с японски произход

Красимир Първанов е освободен от длъжността заместник-министър на енергетиката

Окончателно оправдаха антимафиот, съден като информатор

Полицаи гонили пиян с откраднат автобус в центъра на София

Потвърдиха ареста на варненка, издирвана от властите в Италия

Арестуваха куриер на измамници, прибрал пари от 4 престъпления 10 000 лв. е щетата, нанесена на измамените жени от Търговище и Попово

Миню Стайков остава под арест, но ще се лекува в МВР болница

Акробатът, паднал от 18 метра, ще покаже своя коронен животозастрашаващ номер в България “Большой Московский Цирк” стремглаво се завръща с разтърсващ двучасов шоу спектакъл “OFU - ПРИЗЕМЯВАНЕТО”

Пламен Георгиев, КПКОНПИ: Изискваме всички документи за покупко-продажбата на жилища от „Артекс“

Инж. Ясен Ишев пред „Труд“: Причините за трагедията край Своге са комплексни

Причините за трагедията са комплексни, заяви пред „Труд“ председателят на УС на Научно-техническите съюзи по транспорта във връзка с автобусната катастрофа край Своге, при която загинаха 16 души, сред които и 13-годишно дете. Над 20 човека бяха ранени при инцидента.

– Познавате ли трасето на участъка, на който се случи трагедията?

– Съболезнования на близките и приятелите на загиналите. Загубата на толкова човешки животи е непоносимо тежка. Познавам цялото трасе, то е 80 км. Често пътувам. Пътят реално пресича Стара планина, при трудни условия – изкачвания, спускания, остри криви, пресичания. Само от София до Своге броят на населените места е 5- Нови Искър, Владо Тричков, Луково, гара Томпсън, Своге.

Преминаването на второкласния републикански път през тях са сигнализирани и обезопасени. В планинския терен по дефилето на река Искър има всички необходими знаци, има много ограничения на скоростта до 40 км, сигнализация за участъци с концентрация на ПТП.

Преди години пътят беше в недобро състояние, без еластична ограда, липса на предпазни огради и т.н. Агенция „Пътна инфраструктура“ предприе действия за включването му в програма „Транзитни пътища 5”, като се възложи проектиране и се проведоха търгове по ЗОП за строителство и надзор.

– Пътят на излизане от Своге в посока София е прав участък, с десен завой и пак спускане. Можело ли е да се проектира по друг начин?

– Пътят както споменах е рехабилитиран по Програма“ Транзитни пътища“, самото техническо задание и условията на финансиране не позволяваха тогава преди 8-10 години да се излиза от вече съществуващото трасе на пътя. Винаги препоръчвам преди проектиране на нов път да се правят одити по пътна безопасност, за да се преодоляват рисковете, а след ремонта и инспекции по пътна безопасност, но това е път който се ремонтира.

Там , където се случи тежкият инцидент, наистина има един прав участък и завоят е десен с наклон, но има всички необходими знаци, ограничения на скоростта, дори има жълти знаци с предупреждение за опасност от ПТП, шофьорите са в населено място, но комбинацията прав участък със спускане е подвеждащо.

– Пътят е изпълнен по договор на FIDIC, каква е Вашата оценка като ползвател и експерт?

– Ремонтът на пътя проектиран е според заданието за проектиране и беше пуснат за експлоатация през 2014г., въпреки че Акт 16 е подписан по-късно, но това не е изключение. След приемане на акт 15 и съгласуване с КАТ, възложителят има право да въведе участъка от пътя в експлоатация. По принцип гаранцията на асфалтовото покритие според Наредба 2 на МРРБ е двугодишна т.е., вече е минала. И да не забравяме, че от както започнаха ремонтите по АМ “Хемус“ целия трафик на тежкотоварни автомобили минава по този път. Особено в петък и събота.

Причините за инцидента ще се изясняват. Според мен те са комплексни – съчетание на лошо време, остра крива, предполагам несъобразена скорост и ако се допусне и техническа неизправност- ето я и случилата се трагедия!

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Последния въпрос към „експерта“ е свързан с FIDIC, с който той видно не е запознат, или умишлено не коментира (Общи и Специфични условия, сертифициране, срок за съобщаване на дефекти и т.н.). Проблема е, че все още тези международни правила не са синхронизирани нормативно със ЗУТ и ЗОП. Това дава възможност за всякакви далавери, кражби и измъквания, което по разбираеми причини е удобно за всички участници в инвестиционния процес. Следствията са пред вас. Моите съболезнования към роднините на жертвите!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.