Касовият апарат ще бъде свързан със софтуера за управление на продажбите
Новите правила трябва да се приложат до края на 2019 г.
Данъчните ще имат по-голям контрол върху складовете на търговците. Това ще стане с новите изисквания в наредбата за отчитане на продажбите в търговските обекти. Софтуерът за управление на продажбите на фирмата (в който се записват операции като доставка, продажба, връщане, изплащане на вноски или прехвърляне на стока от един склад в друг) ще трябва да бъде свързан с касовия апарат, ако се използва в търговски обект, където се извършват плащания в брой, с дебитна или кредитна карта. Това става ясно от отговори на НАП на поставени от бизнеса въпроси за новите изисквания към касовите апарати.
Софтуерът за управление на продажбите не трябва да позволява изтриване или промяна на вече записани данни за приключени продажби. Освен това софтуерът трябва да позволява архивиране на създаваните данни, а при проверка от страна на НАП да позволява извличане на поисканите данни. Целта е да има пълно съответствие между софтуера, който следи складовите наличности и отчетените продажби на касовия апарат. Което ще премахне възможността да се отчита един оборот за пред НАП и един за пред собственика на фирмата.
При всяка продажба с плащане в брой или с банкова карта, ще трябва да се генерира уникален номер за продажбата, който да се запазва в софтуера дори при анулиране на сделката. Онлайн магазините също трябва да имат касов апарат, ако приемат плащане в брой или с банкова карта. Като техният софтуер за управление на продажбите също трябва да е свързан с касовия апарат, предвижда наредбата.
Крайният срок за изпълнение на новите изисквания от фирмите, регистрирани по ДДС, е 31 март 2019 г. За останалите фирми срокът е края на юни следващата година. За компаниите, използващи интегрирана автоматизирана система за управление на търговската дейност (ИАСУТД) срокът е до края на 2019 г.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш