Между 25% и 30% от децата са от ромски, турски или други групи и имат проблем при общуването с учителите
Между 25-30% от 60 000 ученици, които сега ще са в първи клас, са от ромски, турски и други групи, и имат проблеми с общуването с учителите, тъй като българският език не им е майчин. Това каза министърът на образованието Красимир Вълчев пред Нова телевизия, като цитира косвени данни на МОН.
По думите му по-нисък е процентът в по-високите класове. За пореден път той обясни, че нараства броят на децата, които идват от семейства с ниско образование. Двете тенденции водят до натрупване на дефицити и самоизключване на ученици.
По случай първия учебен ден в своето официално поздравително писмо министър Вълчев посочи, че “честваме знанието - най-важната инвестиция в бъдещето на една нация. А когато говорим за бъдещето, ние имаме предвид нашите деца”. “Днес не е официален празник, но е най-празничният ден”, допълни още той по време на откриването на учебната година в Първа английска гимназия, където бе заедно със столичния кмет Йорданка Фандъкова.
“Скъпи родители, знайте, че вашите деца са прекрасни. Всяко е отлично в своите способности - математика, езици, спорт и изкуство”, каза от своя страна Фандъкова.
Първият учебен ден честити и премиерът Бойко Борисов. На страницата си във фейсбук той публикува: “Децата и учителите са най-важни и с удоволствие полагаме много усилия, за да бъдат училищата приятни и модерни”.
Президентът Румен Радев бе на откриването в столичното 18-то СОУ “Уилям Гладстон”. “Българското училище не е само храм на знанието, а и святото място, където нашите деца се превръщат в осъзнати личности”, посочи той.
В своето обръщение патриарх Неофит призовава младите ученици да се осланят на Бога: “Бъдете пример в нравствен и морален аспект. Вие сте бъдещето на България”.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш