Италия строи най-дългия мост в света

Снимка: Х (Twitter)

 Дава окончателна зелена светлина за проекта за мост над Сицилия

В сряда правителството на Италия даде окончателно одобрение за изграждането на най-дългия мост в света, който ще свързва Сицилия с континенталната част на страната, въпреки екологичните, финансовите и други опасения, които го забавят от десетилетия, пише Reuters.

3,7-километровата (2,3 мили) конструкция, която ще счупи рекорда, държан в момента от турския мост Чанаккале през Дарданелите, се обсъжда поне от края на 60-те години на миналия век като инструмент за развитие на по-бедния юг на Италия.

Дясното правителство на министър-председателя Джорджия Мелони го превърна в приоритет и задели 13,5 млрд. евро (15,63 млрд. долара) през следващите 10 години за изграждането му и околните съоръжения.

Междуведомственият комитет за икономическо планиране и устойчиво развитие (CIPESS) даде зелена светлина на проекта по време на заседание в Рим, проправяйки пътя за започване на строителните работи.

"Това не е лесна задача, но ние я считаме за инвестиция в настоящето и бъдещето на Италия, а ние харесваме трудните предизвикателства, когато те имат смисъл", заяви Мелони на заседанието.

Мостът към Сицилия, която има население от 4,7 млн. души, трябва да бъде готов през 2032 г., заявиха от компанията за Месинския проток.

Проектът се сблъска с острата съпротива на онези, които поставят под въпрос разумността на изграждането на такъв мост в земетръсна зона. Мнозина се опасяват също така от превишаване на разходите, възможни екологични щети и проникване на мафията в договорите за строителство.

Някои граждански групи, които се противопоставят на моста, твърдят, че той е ненужен, а тази седмица екологични сдружения подадоха жалба до Европейския съюз, в която посочват сериозни рискове за местната околна среда.

"CIPESS е пристрастен арбитър, надяваме се, че истинските арбитри - трети страни, Сметната палата, ЕС, съдебната система - ще дойдат и ще спрат тази игра, която е опустошителна за нашата територия", заяви пред агенцията Даниеле Ялакуа, активист на кампанията за премахване на моста.

Въпреки това мостът се ползва със силната подкрепа на онези, които вярват, че бързата железопътна и автомобилна връзка ще даде така необходимия тласък на Сицилия и останалите южни региони на Италия.

Сегашното преминаване с ферибот отнема около 20 минути, а качването и слизането може да отнеме часове в пиковите часове. Влаковете за и от Сицилия също се качват на борда на фериботите, като този процес отнема около два часа.

Италия се стреми да категоризира инвестициите в моста като част от разходите за отбрана, което ще ѝ помогне да изпълни ангажиментите на страните от НАТО да увеличат военните бюджети до 5 % от брутния вътрешен продукт до 2035 г.

Най-четени