Тъй като флотилията от F-35 на израелските военновъздушни сили продължава да играе централна роля във въздушната кампания на страната срещу Иран , която започна в ранните часове на 13 юни с нанасянето на масивни въздушни и ракетни удари по страната, оценките за широкомащабното персонализиране на уникалния израелски вариант на самолета придобиват все по-голямо значение, пише Military Watch Magazine. Въпреки че F-35 е получил поръчки от над две дузини въоръжени сили по целия свят, израелските военновъздушни сили са единствената чуждестранна служба, получила разрешение за широкомащабно персонализиране на самолета и интегриране на местна авионика. Въпреки че комплексът за електронна война на F-35 е най-мощният, използван от западен изтребител, не само комплектите на експортните варианти на изтребителя са влошени, но и възможността за интегриране на местни системи им позволява да бъдат непрекъснато модернизирани, като същевременно се използва значителният опит на израелския отбранителен сектор в тази област.
Израелското министерство на отбраната поръча първата партида от 19 F-35 на 7 октомври 2010 г., като последващи поръчки през февруари 2015 г. и август 2017 г. доведоха броя до 50, което беше достатъчно за оборудване на две ескадрили, базирани във военновъздушната база Неватим . Самолетите, доставени първоначално през 2016 г., бяха по-малко модифицирани, с местна израелска авионика, включваща само системите за командване, контрол, комуникация и разузнаване. Тъй като Съединените щати се оказаха крайно неохотни да позволят на Израел да модифицира по-дълбоко F-35, беше разработена система, при която израелска авионика щеше да бъде добавена към немодифицираната авионика на самолета.
В подкрепа на усилията на Израел за персонализиране на своите F-35, основният изпълнител на програмата за изтребители Lockheed Martin построи уникален самолет за изпитания, който позволява изпробването на местни модификации в Израел. Подполковник Шломи Биндер от израелските военновъздушни сили, който ръководеше изпитателните усилия, отбеляза, че изпитателният полигон „ще ни позволи да започнем работата по подобряване на възможностите на този самолет, така че той да отговаря на нашите специални оперативни изисквания“, включително за „използване на уникалните оръжейни системи, произведени от израелската индустрия“. Едно от най-значимите предимства, които Израел получи, беше възможността да поддържа самолета, без да използва американската логистична система ALIS или нейния наследник - системата ODIN, което не само избегна значителни проблемни проблеми с първата, но и осигури много по-голяма оперативна автономност и направи израелския флот F-35 единственият, който не можеше лесно да бъде спрян от САЩ. С увеличаването на поръчките на F-35 от Израел до 75 изтребителя през юни 2024 г., ползите за отбранителния сектор на страната от предоставянето както на „допълнения“ към авиониката, така и на висока степен на вътрешно обслужване бяха значителни.
Освен промените в авиониката, основно израелско изискване за флота от F-35 беше разширяването на обхвата на изтребителите, за да се улеснят проникващите удари в иранската територия, без да се разчита на презареждане с гориво във въздуха. Начинът, по който това е постигнато, остава несигурен, като една от възможностите е интегрирането на конформни резервоари за гориво, а друга - изхвърлянето на не-невидими външни резервоари за гориво преди приближаване до иранското въздушно пространство и изразходването на цялото гориво от тези резервоари в първата част на полета. Въпреки че израелските въздушни операции, започнати на 13 юни, са довели до това страната да се възползва от обширна подкрепа за презареждане с гориво във въздуха от страни от целия западен свят, ако такава подкрепа не беше предоставена, собственият израелски флот от танкери би бил затруднен да разшири обхвата на големите си флотилии от F-35 и F-16, за да улесни ударите срещу Иран. Очакваната нарастваща уязвимост на танкерите, тъй като Иран започва да въвежда в експлоатация съвременни изтребители, оборудвани с ракети въздух-въздух с много голям обсег, предостави допълнителен стимул за развитие на тази способност.
Израелският флот от F-35 е закупен и силно модифициран специално за операции срещу Иран и Сирия, като падането на Сирия под турско- израелската подкрепа на бунтовници през декември 2024 г. оставя Иран като единствената основна цел. Въпреки че ирански източници твърдят, че са свалили три израелски F-35 от местни системи за противовъздушна отбрана, способността за извършване на проникващи удари дълбоко в много силно защитено въздушно пространство с такъв консервативен процент на загуби се е отразила добре на оцеляването на F-35.