С документалния филм „Цвете в буря“ стартира Националната кампания за рак на гърдата. Тя е под надслов „Самопрегледай се! Първо легнала и зад зърното! Пред огледалото! Под душа!“.
На ексклузивна прожекция снощи медицински специалисти и жени, преминали през онкологичната битка си дадоха среща, за да споделят от първо лице най-важното за карцинома на гърдата.
30-минутната документална лента „Цвете в буря“ разказва 5 лични истории на жени - Емине, Жулиета, Росица, Гергана и Ирина, преминали през битката с рака. Петте истории показват силата на човешкия дух и красотата на цветето, наречено "жена".
Филмът е със специалното участие на Ана Пападопулу, която е гласът зад кадър. Самата тя присъства на прожекцията, като прегърна всяка една от петте героини в лентата.
Музиката във филма е дело на талантливата Мария Каракушева.
Режисьори на филма са Мартин Граховски и Петър Тухчиев, носители на престижни награди за филмово изкуство.
“Нашата цел е да се занимаваме с филма, които имат социално значение. Имахме късмета, че главните героини във филма си отвориха душите пред нас. Слушахме тези истории и това за нас беше едно от най-силните преживявания, които сме имали през последните години, докато снимаме“, каза Мартин Граховски.
Тази вечер, 11 април, от 18:30 ч. в столичното кино „Люмиер“, ще бъде официалната премиера на филма, като цената на билета ще бъде с нулева равностойност до запълване капацитета на залата, като така посетители ще могат да изгледат документалната лента безплатно.
Една от целите на кампанията е жените да обърнат внимание и поглед на самопреглеждането, като по този начин много от дамите могат да установят образование в гърдата си.
Трите позиции за самопреглед
Трите вида движения
„Жените от 25 до 40 г. се препоръчва да извършват ежегоден ехографски преглед за рак на гърдата. Над 40-годишна възраст трябва да правят мамография на всеки две години“, отново напомни д-р Йордан Спиридонов, специалист по образна диагностика в ИСУЛ.
Вечерта завърши с осветяването в розово на сградата на НДК. Именно това е и цветът, който символизира борбата с рака на гърдата.
По време на кампанията в УМБАЛ „Царица Йоанна – ИСУЛ“ ще има безплатни изследвания на туморния маркер CA 15-3 за откриване на рак на млечната жлеза на дами, които вече са диагностицирани с рак на гърдата и искат да проследят ефекта от лечението си.