Хелзинки не е регистрирал нито един смъртен случай, свързан с пътнотранспортни произшествия, през последната година, разкриха общински служители тази седмица, пише европейското издание на Politico.
Въпреки че смъртните случаи по пътищата намаляват в целия ЕС, с 3% намаление през 2024 г. , инцидентите с трагични последици все още са често срещани в метрополните райони. Да изкараш цяла година без такъв е забележително постижение за повечето градове - камо ли за европейска столица.
През 2023 г. 7807 европейци са загубили живота си при пътнотранспортни произшествия в градовете на ЕС. Петдесет и пет души са загинали при пътнотранспортни произшествия в Берлин миналата година, а девет души са загубили живота си при сблъсъци в региона на Брюксел през последните 12 месеца.
Въпреки че Хелзинки е сред най-малките столици на ЕС, с малко под 690 000 жители, около 1,5 милиона души живеят и пътуват до работа в рамките на метрополния район.
Рони Утриайнен, транспортен инженер в градския отдел „Градска среда“, заяви пред финландската преса, че постижението се дължи на „много фактори... но ограниченията на скоростта са едни от най-важните“.
Позовавайки се на данни, които показват, че рискът от смъртност на пешеходци се намалява наполовина чрез намаляване на скоростта на автомобила при удар от 40 на 30 километра в час, градските власти наложиха долната граница в повечето жилищни райони на Хелзинки и центъра на града през 2021 г.
Ограниченията бяха наложени със 70 нови камери за скорост и полицейска стратегия, базирана на националната политика „ Визия нула “, с цел постигане на нула наранявания или смъртни случаи при пътнотранспортни произшествия. Данните, събрани от Liikenneturva , финландската агенция за безопасност на движението, показват, че смъртните случаи при пътнотранспортни произшествия в Хелзинки намаляват оттогава.