Преди 28 г. излиза Bugatti EB 100 с мощност 560 к.с.
Днес Bugatti е символ на бързина, мощ и лукс благодарение на супермоделите Veyron (1000 к.с.) и Chiron (1500 к.с.). Но преди да се появят тези суперколи, в историята на марката зее голяма дупка. Семейната фирма, основана от Еторе Бугати, замира след Втората световна война. Нейното възкръсване се дължи на италианския предприемач Романо Артиоли, който през 1987 г. купува търговския бранд Bugatti с намерението да сбъдне мечтата си да произвежда супе. По това време бизнесменът притежава най-голямото дилърство на Ferrari в Италия и е вносител на няколко японски марки.
За създаването на собствен автомобил Романо Артиоли е насърчен от легендарния Феручо Ламборгини. Така през 1991 г. се появява двуместното купе Bugatti EB 110, което носи в името си инициалите на Еторе Бугати и цифрата 110, маркираща 110-ата годишнина от неговото раждане. Този модел, от който са произведени 139 екземпляра, се смята за първата съвременна хиперкола.
За времето си това е уникална машина с двигател V12, захранван от четири турбо компресора. 3,5-литровият мотор генерира мощност 560 к.с. и предава тягата си на четирите колела през 6-степенна ръчна трансмисия. Скоростните качества са зашеметяващи – колата развива над 340 км/ч, като ускорява от 0 до 100 км/ч само за 3,5 секунди. Най-известният собственик на Bugatti EB 110 e великият шампион от „Формула 1“ Михаел Шумахер, който си купува ярко жълт модел.
Бизнесът на Романо Артиоли с Bugatti обаче започва да буксува и марката отново е застрашена от изчезване, преди да бъде придобита от Volkswagen и да последва лансирането на култовия Veyron през 2005 г.