Пазаруването на храна онлайн в eBag достигна 1 000 000 поръчки

Пазаруването на храна онлайн в eBag достигна 1 000 000 поръчки

Българите са поръчали 1 316 933 кофички кисело мляко от създаването на онлайн супермаркета до момента, а най-високата заплатена сума е над 4 000 лв. за една поръчка

От създаването на платформата през 2015 г. до момента компанията е реализирала 1 милион доставки до над 75 000 семейства. Над 70% от поръчките са доставени през последните две години. Милионната поръчка е доставена днес в София, на клиент от квартал Манастирски ливади и е на стойност 506 лв., като в потребителската кошница има 65 артикула. За сравнение първата реализирана поръчка в eBag през месец май 2015 г. е била на стойност 55,99 лв.  

„Повишеният потребителски интерес към онлайн пазаруването на храни е факт и това е устойчива тенденция. Само за 2021 г. ръстът ни е 51%“, отбелязва Иван Александров, основател и изпълнителен директор на eBag, който реализира милионната доставка лично. По основните категории ръстът в потреблението на Плодове и зеленчуци през платформата за миналата година е над 66%, Месо и риба расте със 75% годишно, а категорията Млечни продукти с 62%. Съществува висок процент клиенти на платформата, които поръчват над 7 пъти месечно. 

От компанията отчитат, че за по-малко от 7 години от създаването на онлайн супермаркета потребителите са поръчали 1 316 933 кофички кисело мляко, над 318 тона банани и над 550 хиляди броя различни видове хляб. За 2021 г. ръстът в категория Хляб и тестени изделия достига 140%, след като към асортимента са добавени прясно изпечени предложения. 

„През 2015 г. започнахме с двама куриери, един маркетинг човек и един хладилен пикап. Днес в eBag работят над 380 служители, 140 от тях са куриери, като работим с над 400 партньора, голяма част от тях производители на конкретните продукти“, допълва Иван Александров. 

На 30.12.2021 г., ден преди Нова година, eBag отчитат денят с най-много реализирани доставки – над 2 500. Най-голямата поръчка, направена през онлайн супермаркета, е на стойност над 4 000 лв., които клиентът е заплатил за 312 артикула в потребителската си кошница. 

Само за месец януари 2022 г. eBag отбелязва над 55 000 поръчки. „За този брой поръчки отчитаме под 1% оплаквания и едва 2% закъснения в посочения едночасов слот за доставка“, споделя Иван Александров. 

Вижте какво са поръчвали клиентите на eBag в първата доставка през месец май 2015 г. и днес в милионната доставка: 

Първа поръчка eBag м. май 2015 г.:

кисело мляко 3.6% 400 гр.; олио слънчогледово 1 л.; шоколад 100 гр. ; домати 1 кг. ; швепс Мандарина 1.5 л.; пилешка пържола бут охладена 700 гр; брашно класик тип 500 2 кг.; миринда портокал 2 л.; брашно типово 1 кг.; черни маслини 100 гр.; яйца размер L; вафла Мура 38 гр.; тирамису 2 бр. x 90 гр.; салам шпек 230 гр.; ягоди 1 кг.;

Поръчка #1 милион 9 февруари 2022 г.:

хляб Арабски среден 5 бр.; високоолеиново Слънчогледово масло; олио от гроздови семена; шол телешки среден 5бр.; мандарини; домати чери шарени Кампари, пипер червен от Зелена градина; гъби бели печурки; нудли; нудли с яйца; био ориз бял 500 гр.; био ориз Басмати; зелени маслини с бадем; лук пресен от Зелена градина; магданоз; моркови БИО от Ферма; оризов чипс; био овесени ядки; фурми без костилки; пилешко филе; прясно мляко; италиански хляб от твърда пшеница; хлебчета за Хот-Дог; тоалетна хартия; кухненско руло; микс салати; препарат Bref; Прошуто Крудо; сметана за разбиване; пръчици луканкови от ферма; луканкови пръчици; био брашно пшенично тип 00; банани; краве масло; кафе; естествено газирана вода; тахан лешников; чушки; праз лук; картофи; кренвирши; шунка виенска слайс; наденички луканкови; царевица екстра; босилек; царевица пържена; уиски 10-годишно; кисело мляко краве 3.6%; ябълки био сорт Ред Чиф; ябълки био сорт Грени Смит; кюфтета веган; майонеза; яйца L; айсберг, сметана, зеле; маслини Каламон без костилка; лешници сурови; фъстъчено масло; пилешко бутче с част от гърба; лук Шалот; био бульон зеленчуков без палмово масло; сьомга филе с кожа; био шол телешки от ферма; кетчуп доматен с намалено съдържание на захар.

От двете „кошници“ можем да направим извода, че докато през 2015 година са пазарували по-предпазливо, то сега виртуалната пазарска количка е пълна с всичко необходимо за едно домакинство и мотото на e-bag „Всичко, което търсиш на едно място“ е абсолютно заслужено.

Най-четени