В шест етапа ще бъдат изпълнени ремонтно-възстановителните работи на Дунав мост

„ГБС-Инфраструктурно строителство“ има две години да модернизира съоръжението

„Дунав мост“ е ключова транспортна артерия, която не само свързва България и Румъния, а е част от трансграничния транспортен коридор № 9 и играе решаваща роля за европейската свързаност. Основният ремонт, който стартираме днес, е с неотложна необходимост, която трябва и ще бъде изпълнена с висок професионализъм и отговорност. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството инж. Виолета Коритарова. Днес тя даде старт на основния ремонт на съоръжението. Официални гости на церемонията бяха областният управител на Русе Драгомир Драганов, заместник-министърът на транспорта и съобщенията Димитър Недялков, изпълнителният директор на „ГБС-Инфраструктурно строителство“ инж. Георги Кичуков, председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Йордан Вълчев, кметът на Община Русе Пенчо Милков, представители на посолствата, местната и централната власт на България и Румъния.

Министър Коритарова напомни, че историческият мост не е ремонтиран от построяването му преди 70 години.  Тя допълни, че много преди началото на същинските строителни дейности са направени задълбочени анализи от страна на АПИ и са взети всички предпазни мерки, за да може да не се затруднява трафикът по време на активния летен туристически сезон. Изследвани са възможните евентуални затруднения и са предприети всички мерки те да бъдат избегнати.

Дейностите по модернизирането на Дунав мост ще се изпълняват в шест отделни етапа от Консорциум ДЗЗД "Дунав мост". В обединението влизат "ГБС - Инфраструктурно строителство" АД и "Пътинженеринг" АД. Водещо участие в консорциума с 90% има специализираната в изграждане на пътна и водна инфраструктура "ГБС - Инфраструктурно строителство" АД, част от холдинговата група на „Главболгарстрой“. Останалите 10% в обединението са отговорност на "Пътинженеринг" АД, които също има ангажимент по изпълнението на строително-монтажни работи по обекта.

Ремонтно-възстановителните работи на съоръжението са в участъка от км 0+000 до км 1+057.69 с обща дължина приблизително 1 058 м. Пътният габарит от 7 метра ще бъде запазен. Проектът предвижда обследване и възстановителни работи по стоманената конструкция на моста, изграждане на отводнителна система, изпълнение на пътна настилка с геомрежа, нова пътна плоча с подменени стоманобетонни панели с променлива дебелина за постигане на двустранния наклон на пътното платно. Монтажът на панелите ще се изпълни чрез повдигаща механизация. Ще бъдат монтирани нови ограничителни системи, два двойни терминала и нови парапети. Строително-монтажните работи включват още нова хоризонтална маркировка и актуализиране на вертикалната сигнализация чрез допълване и подмяна на всички съществуващи пътни знаци, хидроизолация върху пътната плоча и под тротоарните блокове, нова асфалтова настилка, поясняват от фирмата-изпълнител.

По информация от пътната агенция, работният процес ще се организира и извършва така, че превозните средства да преминават поетапно двупосочно в платното, в което не се работи. Първите два от общо шестте етапа включват основния ремонт на естакадата на съоръжението на българска територия. За изпълнение на дейностите ще бъде затворен участък с дължина около 400 метра. Първо ще бъде ограничено движението в лентата за вход в България, а след това за изход в посока Румъния. Прогнозният срок за изпълнение на ремонтните дейности в този участък е около 4 месеца и половина за всяка от лентите.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България