Бивш шеф на НКЖИ знаел, че подадената информация е невярна, но подписал договора
Европейската прокуратура повдига обвинения за измама на четирима заподозрени след разследване на проект за проектиране и изграждане на системи за сигнализация и телекомуникация в българската железопътна мрежа.
Проектът, който засяга железопътната отсечка между Пловдив и Бургас, е на стойност над 94,5 млн. евро (184 999 094, 97 лв.) европейско финансиране, съобщиха от институцията.
Поръчката за изпълнение на проекта е била възложена на консорциум от четири фирми. Обвиняеми са двама управители на италианска фирма, управител на българска фирма, част от консорциума, спечелил поръчката, и бивш директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура". На управителите е наложена гаранция от 50 000 евро, а на бившия директор - 5000 евро. Управителят на българската фирма е получил забрана да напуска страната.
Според разследването законните представители на фирмите, съставили консорциума, са подали невярна информация в НК "Железопътна инфраструктура", за да получат неправомерно средства от ЕС. Те са заявили, че едно от дружествата им има предишен опит в глобалните системи за мобилна комуникация в железопътния транспорт (GSM-R) и в бъдещата железопътна мобилна комуникационна система (FRMCS), което им е позволило да спечелят търга. Според доказателствата на прокуратурата на ЕС обаче, нито едно от четирите дружества няма необходимия опит.
Бившият генерален директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" е подписал договора и е разрешил плащанията, въпреки че е знаел, че подадената информация е невярна.
От консорциума са представили и декларация, че ще изпълнят поръчката сами, без да използват подизпълнител. По-късно обаче сключват договор с австрийски подизпълнител с опит в необходимите работи. Този подизпълнител преди това беше отстранен от процедурата за обществена поръчка, поради неотговаряне на техническите изисквания.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш