Уникален по рода си изцяло изрисуван локомотив отпътува днес от Централната гара в София. Машината замина с бързия влак № 8613 от София за Бургас, след което ще се върне и ще бъде включена в съставите на различни композиции, които пътуват в страната. Проектът идва като иновативна идея с послание към всички графит артисти, че контролираното рисуване може да има красив краен резултат. Локомотивът е произведен през 1986 г. в Румъния като е модернизиран през 2003 г. в Хърватска.
Автор на уникалното произведение е стрийт арт художник Станислав Трифонов – Nasimo и е част от маркетинговата стратегия на БДЖ за отдаване на площи с рекламна цел.Трансформация на локомотива е единствена по рода си, като в изображенията е направена препратка към няколко основни национални символа. Подобни проекти има в Холандия и Украйна.
Снимки: Денислав Стойчев
"Идеята за изрисуването на този локомотив се роди от шефа на БДЖ. Получих покана от тях да изрисувам машината и съм им много благодарен", разкри самият Станислав Трифонов – Nasimo пред "Труд".
"Имах свобода да направя каквото искам, просто трябваше да включа някои от символите на БДЖ. Избрах да нарисувам женската и мъжката енергия, които да вървят в един коловоз. От едната страна е мъжката, а от другата е женската. Използвах метафората за силата на локомотива и силата на лъва, защото смятам, че всеки един от нас носи тази сила вътре в себе си и има този потенциал. Сам нарисувах всичко и ми отне само 10 дена. Тук има много специфика при рисуването и не беше от най-лесните ми проекти, но аз обичам предизвикателствата. Нямам представа дали идея ще продължи да се осъществява. Може да се даде поле за изява и на други артисти, както и да се прави реклама по този начин. Мисля, че отдавна е приключена темата, че графитите не са вандализъм, а изкуство", каза още той.
"Ние искахме да покажем, че контролираното рисуване може да е красиво, не случайно поканихме гурото на стрийт артистите в България Nasimo, от друга страна искахме покажем на големите рекламодатели, че може да се визуализира тяхната реклама в подвижния състав на БДЖ. Локомотивът ще се движи всеки ден като ще бъде подавана информация чрез сайта на компанията за да знаят клиентите. Планираме и нови интересни проекти като скоро ще има нов такъв но той ще бъде изненада", каза пред ''Труд'' Константин Азов отговарящ за проекта и рекламната стратегия на БДЖ.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш