Трябва да предложи два различни варианта, дължината на цялото трасе е 82 км
Стойността на поръчката е 6,6 млн. лв.
Тунел под Петрохан значително ще намали времето за пътуване от София до Монтана и Видин. В момента се провежда обществена поръчка за избор на изпълнител за изработване на идеен проект с пълни инженерно-геоложки проучвания и подробен устройствен план за скоростен път “Монтана-София” с тунел под Петрохан. Това става ясно от писмен отговор на служебния министър на регионалното развитие Виолета Коритарова на въпрос на Росица Кирова, депутат от ГЕРБ-СДС.
Обществената поръчка е обявена през декември 2023 г. от Агенция “Пътна инфраструктура”. На 6 март тази година са отворени 17 оферти в тръжната процедура. Работата на комисията по оценка на офертите продължава, посочва министър Коритарова.
Избраният изпълнител ще трябва да изготви идеен проект на трасе, което да свърже обхода на гр. Монтана и Софийския околовръстен път. Приблизителната дължина на участъка е 82 км, а проектната скорост е 120 км/ч. Индикативната стойност на обществената поръчка е 6,67 млн. лв. без ДДС, а срокът за изпълнение е 365 календарни дни.
Избраният изпълнител в обществената поръчка ще трябва да предложи най-малко две вариантни решения. Финалната част от работата по проекта е изработването на Подробен устройствен план - парцелиран план, с който ще се определят броя, вида и собствеността на земеделските имоти, през които ще минава пътят, както и тяхната площ. След одобрението му от Националния експертен съвет по устройство на територията и регионална политика към министерството на регионалното развитие ще се пристъпи към отчуждителните процедури.
Скоростният път “Монтана-София”, с тунел под прохода “Петрохан”, е ключов за националната и европейската транспортна мрежа. Направлението на път II-81 София-Петрохан-Берковица-Монтана-Лом е най-краткото трасе, но в момента времето за пътуване значително се увеличава заради преминаването през старопланинския проход “Петрохан”. През зимата заради планинския релеф и при влошаване на метеорологичните условия се налага ограничаване на движението, което натоварва трафика по алтернативните пътища.
Сливат почивните дни до 7 май
Голямото завръщане е на 6 май
Ремонтите на пункт Калотина са още от 2020 г., когато започна строежът на магистрала “Европа”. След приключване на работите гишетата стават повече и преминаването ще отнема 2-3 минути.
По празниците се очакват опашки от автомобили по границите в две направления - към Сърбия през граничен пункт Калотина и към Гърция през пункт Кулата.
Голямото пътуване за Великден и Гергьовден се очаква да започне още във вторник - 30 април, тъй като 1 май е неработен ден, а за децата 2 май е неучебен. Иначе официално за двата християнски празника почивните дни са 4 - от 3 до 6 май включително, а с един ден отпуск на 2 май, стават 6. Най-големите тарикати вече си пият узото в Гърция от събота - 27 април. Те са си пуснали 3 дни платен или неплатен отпуск - за 29,30 април и 2 май и така тяхната ваканция е станала общо 10 дни - 7 почивни и три работни. Независимо обаче кога са тръгнали, повечето се прибират на 6 май и тогава се очакват опашки на влизане в страната.
Днес от “Гранична полиция” съобщиха, че трафикът през пунктовете на страната е нормален. На пункт Калотина обаче продължават строително-монтажни дейности във връзка с договор за реконструкция и модернизация и част от платната са стеснени. Затова в началото на този уикенд и е имало затруднения, опашки се очаква и през тази седмица. Граничарите съветват пътуващите с леки автомобили да имат предвид, че временната организация на движението преди и в зоната на граничния пункт може да удължи времето за преминаване.
И напомнят на пътуващите към Гърция, че Кулата е най-натовареният пункт, защото през него минават ТИР-овете, докато останалите 3 пункта - “Маказа”, “Златоград” и “Ивайловград” са само за леки коли и микробуси.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш