Лъвският скок на Peugeot 508

Наследник със сребърни лъжици в устата!

Така в Peugeot определят новото поколение на един от най-успешните модели на компанията. До края на 2017 година френският производител продаде 2 134 000 броя от Peugeot 508, а сега показва на света нещо съвсем ново и различно под същото име.

Моделът чупи традиционните представи за D-сегмента. Да, голям е. Истински лъв. Но едва ли само големите семейства ще се заинтересуват точно от него. Peugeot 508 е насочен към млади двойки, които да се насладят на шофиране, дизайн и екстри. А също така и бизнесмени, които с гордост и тежест могат да отидат на среща с такъв автомобил. Защото определено 508 задържа погледа върху себе си. Като млад, жаден за живот, скорост и слава френски лъв.

Инженерите на Peugeot са дали всичко от себе си, за да разчупят традиционните представи дизайн. 508 е изключително аеродинамичен автомобил, чиято предница излъчва агресия. Спортният характер се определя и от факта, че е висок едва 1,40 метра. Предният капак е снижен до минимум. Той е реверанс към Peugeot 504. Радиаторната решетка е с хромиран шахматен мотив. Цялата дължина на новия модел е 4,75 метра. На преден план веднага изпъкват триизмерните изцяло LED задни светлини. Те са взаимствани от най-новите тенденции на марката. Светят и през нощта, и през деня с променлив интензитет. Формата им е като на белези от остри нокти – нали трябва да видим „лъва“ в колата.

Шефовете на Peugeot имат една целева линия, която няма да променят. 508 няма да е обикновен автомобил с минимални екстри. Напротив – моделът ще бъде пълен с най-модерните технологии, за да хвърли успешно ръкавицата най-вече към германските премиум марки. Най-много продажби се очакват от върховото ниво GT Line. А за целия лукс допринася най-вече усъвършенстваният I-Cockpit. Още със сядането зад волана, имаш чувството, че си различен. И че те гледат околните. Компактен волан, конфигуруем цифров дисплей на нивото на очите и 10-инчов сензорен екран с висока резолюция те правят като част от научно-фантастичните филми.

Peugeot 508 може сам да „държи“ линията на дълъг път, без да е необходимо водачът да е чак толкова внимателен. Помощта идва от системата Lane Positioning Assist. Сигурността естествено е приоритет в съвременния автомобилен бизнес. А когато говорим за Peugeot 508, много добре е разработена функцията за аварийно спиране. Тя е удобна за градски условия и засилен трафик. С нея се намалява до минимум рискът за сблъсък, дори ако водачът „позаспи“ на волана. 508 има активна спирачка, предупреждава за спазване на дистанцията и напускане на платното, следи мъртвата точка.

Peugeot 508 може да паркира абсолютно сам, без да е необходимо натискане на педалите за газ и спирачка. Системата Full Automatic Park Assist позволява търсенето на място да става и успоредно, и перпендикулярно.

За предните две седалки има няколко различни нива за масажиране. Искаш „котешки крачета“, няма проблем. Искаш по-твърдо – също. Може и просто да „гали“ гърба ти. Панорамният покрив дава усещане за простор. А френската аудиосистема Focal не би предизвикала забележка дори при най-големите меломани, които могат да оценят 10-те високоговорителя.

54_3

Дърво от Конго в стил зебра

В името да бъде Специалния, новият Peugeot 508 е оборудван с нещо много рядко срещано и идващо от африканската джунгла. Става въпрос за дървото Замбрано, което наподобява по цветове зебрата. То вирее на територията на Конго.

Багажникът на 508 е със сериозен капацитет за дълги пътувания. Има функция за отваряне „без ръце“, когато ключът е в джоба ви. Различни ниши за събиране на повече предмети са поставени в панелите на вратите, в и под централната конзола.

Peugeot 508 се произвежда в завода на компанията в град Мюлуз и за първи път бе показан на света на автосалона в Женева през март.

54_2

Не „ловува“, а „пази“ нощем

Системата Night Vision е една от прекрасните екстри в Peugeot 508. Дори на много тъмно обхватът на инфрачервената камера е 250 метра. Тя предупреждава за пешеходци, спрели обекти или животни на пътя, които съвсем нормално могат да останат извън полезрението на водача. Образът от камерата се извежда на дисплея и така шофьорът е информиран за потенциалната опасност. При пътуване на тъмно изпъкват качествата на системата за автоматично превключване на дългите и късите светлини.

Peugeot 508 пристига с два бензинови и четири дизелови двигателя. Единствено най-малкият BlueHDI 130 S&S ще се предлага с 6-степенна механична скоростна кутия. Всички други са екипирани с новата автоматична трансмисия ЕАТ8. Тя предлага много бърза и плавна смяна на предавките и съдейства за по-ефективното придвижване без излишен разход на гориво. В съчетание с тази предавателна кутия работи адаптивният автопилот с функция за намаляване на скоростта до пълно спиране. Неговите функции помагат на водача да се справя по-леко с натоварения трафик и големите задръствания.

Бензиновите и дизеловите агрегати от най-ново поколение PureTech и BlueHDi. Най-атрактивният двигател е PureTech 225 S&S EAT8, комуто напълно приляга емблемата GT. С него автомобилът постига максимална скорост 250 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,3 секунди. Почитателите на икономичното пътуване на дизелово гориво имат отлични възможности да изминават много километри с един резервоар с новия 1,5-литров дизелов двигател с мощност 130 к.с., който в смесен цикъл преодолява 100 км с 3,7 л, а емисиите въглероден диоксид са под 100 г/км.

Най-четени