Правят шпионски хлебарки и роботи, подобни на танкове
Стартиращи компании разработват технологии
Плановете на американската авиокомпания Delta Air Lines да използва изкуствен интелект при ценообразуването на билетите предизвикаха критики от американски законодатели. Главният изпълнителен директор Ед Бастиан ще отговори на въпроси на трима сенатори от Демократическата партия относно планираното използване на изкуствен интелект от авиокомпанията за определяне на цени на билетите, което повдига опасения относно въздействието върху пътниците.
„Настоящите и планираните индивидуализирани ценови практики на Delta не само представляват опасения за поверителността на данните, но вероятно ще означават и увеличение на цените на билетите до личната „точка на болка“ на всеки отделен потребител“, написаха сенаторите Рубен Галего, Марк Уорнър и Ричард Блументал в писмо.
Сенаторите цитираха скорошни коментари на Delta, че авиокомпанията планира да внедри технология за управление на приходите, базирана на изкуствен интелект. Те заявиха, че ръководител на Delta е казал на инвеститори, че технологията е способна да определя тарифи въз основа на прогноза за „сумата, която хората са готови да платят за премиум продуктите, свързани с базовите тарифи“. От авиокомпанията коментираха: „Няма тарифен продукт, който Delta някога е използвала, тества или планира да използва, който да е насочен към клиентите с индивидуализирани оферти, базирани на лична информация“.
Delta добави, че динамичното ценообразуване се използва повече от три десетилетия, при което ценообразуването варира въз основа на различни фактори, като общото търсене на клиентите, но не и на личната информация на конкретен потребител. Delta подчерта, че всички клиенти виждат едни и същи тарифи и оферти във всички канали за търговия на дребно. От компанията заявиха, че тестват изкуствен интелект за прогнозиране на търсенето на конкретни маршрути и полети, адаптирайки се към пазарните условия в реално време, отчитайки хиляди променливи едновременно и учейки се от всяко ценово решение, за да бъдат подобрени бъдещите резултати.
През януари Блументал, заедно със сенаторите Маги Хасан и Джош Хоули, поискаха от Frontier Airlines и Spirit Airlines да разкрият дали са манипулирали таксите за места, като са използвали личната информация на клиентите, за да начисляват различни такси на пътниците на един и същ полет. Сенаторите заявиха, че авиокомпаниите очевидно „използват личната информация на клиентите, за да начисляват различни такси за места на пътниците на един и същ полет“.
Същевременно Ройтерс разговаря с двайсет ръководители, инвеститори и политици, за да проучи как Германия се стреми да играе централна роля във превъоръжаването на Европа. Германия планира почти да утрои редовния си бюджет за отбрана до около 162 млрд. евро годишно до 2029 г. Голяма част от тези пари ще отидат за преосмисляне на естеството на войната. Има вълна от германски стартиращи компании, разработващи авангардни технологии - от роботи с изкуствен интелект, подобни на танкове, и безпилотни мини подводници до бойно готови шпионски хлебарки.
Анет Леник-Емден, ръководител на агенцията за обществени поръчки на въоръжените сили, открои дроновете и изкуствения интелект като области, които Германия трябва да развива. „Промените, които те внасят на бойното поле, са също толкова революционни, колкото въвеждането на картечницата, танка или самолета“, заяви тя.
Свен Вайценегер, който ръководи центъра за кибериновации на Бундесвера, заяви че получава по 20-30 заявки на ден с идеи за разработване на отбранителни технологии. Някои от идеите наподобяват научна фантастика – например киборг хлебарките на Swarm Biotactics, оборудвани със специализирани миниатюрни раници, позволяващи събиране на данни в реално време чрез камери. Електрически импулси би трябвало да позволят на хората да контролират движенията на насекомите дистанционно. Целта е те да набавят информация във враждебна среда - например данни за позициите на врага. Биороботите, базирани на живи насекоми, могат да бъдат управлявани индивидуално или да работят в рояци.