Учени не за първи път изследват как се отразява цветът на съдовете, които се използват, върху хората, които се хранят. Новото проучване е на изследователи от университета в Портсмут. То е публикувано в списание
Food Quality and Preference.
В експеримента вземат участие 50 души. Те са разделени на две групи, според това колко са придирчиви към храната. Целта е да се проучи тяхното желание да опитват нови храни, като се влияят или не от цвета на чиниите.
На всички участници в експеримента се сервира една и съща храна в червени, бели и сини съдове. Моделът е подобен на сходно проучване от преди десетина години. Оценява се сладостта, солеността и желанието да се опита лека закуска.
Резултатите показват, че хората, които са по-придирчиви, се влияят от цвета на чинията, което се отразява на на желанието им да опитат сложеното в нея и на усещането им за соленост. Оказва се, че храната в сини и червени чинии изглежда по-солена, а в червените е и по-непривлекателна. Групата, която включва хора, които нямат особени претенции към храната, не се влияят особено от това какъв е цветът на чинията им.
Причината за възприемането на соленост, учените свързват с цвета на опаковките, в които се продават по-солени продукти. Планира се изследванията да продължат по отношение на други модели на хранене и различни цветове. Ясно е, че най-добре е да се сервира храната в бели съдове, където ще изглежда по-вкусна и привлекателна.