В проект на МОН: С матура по математика да се влиза в „Икономика“

С матура по математика да се влиза в „Икономика“

Студенти от “Медицина” работят и докато учат

Всички проекти по ПВУ, свързани с училища и детски градини в София, са подадени, с изключение на един - за една детска градина в “Младост”, вече имаме сключени договори. Това заяви пред БНР кметът на София Васил Терзиев и призова управляващите “да се фокусират върху националния план и тези над 10 млрд. лева да се появят в българската икономика. “Дали ще се загубят тези средства, ще се види във времето. Хубаво е да се гледа по-голямата картина, да се защитят средствата по ПВУ, да направят необходимите реформи, за да се случи, а ако в София има забавяне, аз ще си поема отговорността”, каза Терзиев. Той посочи и кои са най-важните въпроси пред Столична община: “Да намерим трайно решение за тези 9000 места в детските градини, които липсват. Това, което правим, е терени, отчуждаване, проектиране на детски градини, за да може тази инфраструктура да я има и да се реши този проблем, да не го влачим на всеки избори”.

За професионалните направления “Администрация и управление” и “Икономика” министърът на образованието и науката да може да предлага за утвърждаване част от определения брой на приеманите за обучение студенти, при условие че резултатът от държавния зрелостен изпит по учебния предмет математика е с не по-малко от 60 на сто тежест при формирането на бала за приемане по съответната специалност. Това е записано в проект за утвърждаване броя на приеманите за обучение студенти и докторанти в държавните висши училища, публикуван за обществено обсъждане по предложение на МОН и образователния министър Красимир Вълчев.

За специалностите от посочените професионални направления се предлага използване на резултати от държавния зрелостен изпит по математика, което ще гарантира, че кандидатите имат задълбочени аналитични умения, се посочва в Доклада до Министерския съвет от Вълчев. Сред аргументите са, че това е “важен фактор за успешното им преминаване през обучението и успешното им интегриране в съответните икономически и управленски сфери”. “Използването на този критерий за прием ще доведе до подбиране на студенти, които имат не само теоретични, но и практическо-аналитични умения, които са нужни в съвременната икономика”, се подчертава в доклада на МОН.

Предлага се и министърът на образованието и науката да може да предлага за утвърждаване част от определения брой на приеманите за обучение студенти по специалност от регулираните професии “Медицина” за студенти, които сключат договор с работодател.

“Осигуряването на възможност за директно включване на студентите в работна среда по време на обучението ще ги направи по-подготвени за изпълнение на професионалните изисквания след завършване”, пише в мотивите на предложението.

Най-четени