Сега, когато президентът на САЩ Доналд Тръмп изглежда постави двуседмичен срок на руския си колега Владимир Путин да спре напредъка в инвазията си в Украйна, всички погледи са насочени към Кремъл, за да видят дали тази продължаваща война най-накрая може да види своя край след три дълги години. Този месец Москва ескалира нападенията, насочени към граждански центрове в Киев, което подсказва, че Путин може би не е толкова сериозен в намерението си да забави насилствените атаки, които продължават да убиват десетки войници и цивилни от двете страни на конфликта, пише The National Interest.
Русия може и да притежава повече самолети от Украйна, но загубите със сигурност допринасят за неустойчивото положение, в което се намират военновъздушните ѝ сили. От Су-35 и Су-34 до по-новите самолети Су-57, всички тези платформи на Москва ще се сблъскат с някаква борба за доставки, ако конфликтът продължи още дълго. Въпреки че украинските официални лица твърдят, че от началото на войната през февруари 2022 г. силите ѝ са свалили близо 350 руски самолета и още 325 хеликоптера, тези цифри вероятно са преувеличени.
По време на Студената война на Сухой беше възложено да разработи Су-35, за да създаде самолет, способен да се противопостави на нарастващия американски флот от изтребители от четвърто поколение. По време на проектирането на този самолет той става обозначение за два подобрени варианта на по-старата изтребителна платформа на СССР Су-27.
„Flanker-E“, както е обозначен от НАТО, разполага с двигатели с векторна тяга и намалена радиолокационна следа, което прави платформата по-способна от предшествениците ѝ. Считан за изтребител от поколение 4,5 въз основа на тези подобрени характеристики, Су-35 би трябвало да се справя по-добре в Украйна, отколкото се справя. Многобройни източници потвърдиха, че от началото на войната украинските войски са свалили няколко изтребителя Flanker-E.
Руският изтребител Су-34 „Фулбек“ също не се представя добре в Украйна. Първоначално произлязъл от Су-27, изтребителят-бомбардировач е проектиран с разпознаваемата носова част тип „платинус“ и странична пилотска кабина. Може би мястото, където този руски изтребител наистина блести, е смъртоносността. Су-34 може да носи повече от 17 000 кг оръжия в дузина твърди точки, разположени под крилото и под фюзелажа, заедно с 30-милиметрово вътрешно оръдие GSh-30-I. Въпреки този сериозен товар от боеприпаси платформата претърпя много загуби в продължаващата война в Украйна.
Очакваше се Су-57 да играе водеща роля във всяка настъпателна операция в Украйна от всички съществуващи изтребители на Русия. Въпреки това самолетът от пето поколение не изигра особено голяма роля в продължаващия конфликт. Наричан „Престъпник“, Су-57 вече се задвижва от двигател „Изделие 30“, който позволява на самолета да лети със скорост, която според сведенията надхвърля 2,0 Mach. Въпреки че тази скорост би дала на руския самолет предимство пред американския му аналог F-35, самолетът от „пето поколение“ със сигурност не е толкова скрит.
Мая Карлин, автор на статии за националната сигурност в The National Interest.