Футболната революция в Китай е факт. С всеки изминал прозорец се очакват нови и нови звезди да отлетят за мултимилионни договори в отбори край Великата китайска стена. Този януари бяха Рамирес и Джаксън Мартинес. За лятото се говори за Златан Ибрахимович и дори Кристиано Роналдо.
Пътят към Китай минава през... "Алибаба". Това е най-голямата маркетингова фирма в страната. "Хората идват в Китай, за да променят фенската култура - казва изпълнителният директор Жанг Дажонг. - Правителството настоява да строи кампове във всички големи градове, както прави "Манчестър Сити"."
Отбори като "Евъргранде" и "Гуоан" вече се гордеят със средна посещаемост от 40 000 зрители на домакинските мачове. Досега Китай опитваше да печели аутидорията с баскетбол заради огромния интерес към НБА. Но местната звезда Яо Мин, който игра в Щатите до 2011-а, не успя да постигне нужния ефект.
Китайски компании са гарантирали, че ще изпълнят всички изисквания за максимално добро отразяване на английската Висша лига. Благодарение на тях тя плува в златен тв водопад на стойност 3,8 млрд. евро. Целта на правителството и местните богаташи е повече от ясна - след Мондиал 2022 в Катар, но най-късно до 2030-а, световното първенство трябва да е в Китай. Поради тази причина домакините не желаят да се получават повече грешки като с Дидие Дрогба и Никола Анелка, които не останаха доволни и си тръгнаха с упреци към китайската държава.
Затова агенция "Алибаба" трябва да действа мощно и правилно. За да бъде следващият Кристиано Роналдо.