САЩ беше засегната от поредица от големи въздушни катастрофи. На 12 февруари самолет EA-18G Growler, който се използва за електронна война, се разби при кацане на самолетоносача от клас Nimitz. Пилотите не успяха да задържат самолета на пистата и той падна в морето. И двамата пилоти успяха да се катапултират и бързо бяха извадени от водата в залива на Сан Диего и откарани в болница. Това е втората катастрофа на EA-18G за шест месеца. През октомври подобен самолет се разби по време на тренировъчен полет, убивайки и двамата членове на екипажа, пише Military Watch Magazine.
Тази катастрофа е четвъртата за 15 дни. На 28 януари изтребител F-35A се разби във военновъздушната база Eielson в Аляска. На следващия ден, 29 януари, армейски хеликоптер UH-60 Blackhawk се сблъска със самолет на American Airlines близо до летище Рейгън във Вашингтон. Бедствието уби 67 души.
На 6 февруари трима изпълнители на Пентагона и морски пехотинец бяха убити, когато самолет за наблюдение Super King Air 350 се разби във Филипините. Освен катастрофи, довели до загуба на самолети, инцидентите включват F-22, принуден да направи аварийно кацане във въздушната база Кадена на Окинава, което отбеляза петото подобно кацане за податливите на инциденти изтребители в съоръжението за по-малко от година. На 30 януари ядрен бомбардировач B-52H също беше принуден да направи аварийно кацане във военновъздушната база Offutt в Небраска. От началото на десетилетието бяха повдигнати нарастващи опасения по отношение на поддържаемостта на въздушния флот на въоръжените сили на САЩ, като оттогава насам многократно се случваха поредици от високи нива на катастрофи . Понякога проблемите са засягали определени самолети с по-високи нива. В началото на 2024 г. например американската армия загуби четири щурмови хеликоптера AH-64 Apache при инциденти за по-малко от 44 дни, включително два за по-малко от три дни.