WSJ: Милиони консерватори напускат Facebook и Twitter заради цензурата

WSJ: Милиони консерватори напускат Facebook и Twitter заради цензурата

Консерваторите напускат Facebook и Twitter заради политиките на двете социални мрежи по време на американските избори, пише The Wall Street Journal. В същото време аудиторията на алтернативните социални мрежи на други компании се е увеличила с милиони потребители. Макар че, компанията на Марк Зукърбърг отрича обвиненията за цензура, потребителите отбелязват тенденциозност в политическата оценка към Доналд Тръмп.

Потребителите с консервативни политически възгледи мигрират с милиони към социалните мрежи Parler и Rumble. През седмицата след изборите в САЩ броят на акаунтите в Parler е нараснал до 8 млн., а преглежданията в Rumble - до 75 млн., според The Wall Street Journal.

Преди изборите в Америка тези социални мрежи - конкуренти на Facebook и Twitter - имаха съответно 4,5 млн. потребители и около 10 млн. Преглеждания.

Според вестника, потребителите са недоволни от информационната политика на IT гигантите и "цензурата", която са предприели срещу десните политици и активисти.

Самите Facebook и Twitter отрекоха обвиненията в цензура. В същото време политиката на "предупреждения" под туитовете и публикациите на американския президент Доналд Тръмп информира за ненадеждността на информацията, която се публикува, предизвиква голямо недоволство сред потребителите. При неговия конкурент, Джоузеф Байдън не е имал такива матрици.

Преди това администрацията на Facebook блокира акаунтите на видните десни блогъри - Алекс Джоунс, Майло Янопулос и Луис Фарахан, като част от борбата срещу речта на омразата. Освен това беше изтрит акаунтът на крайнодясната група „Горди момчета“, която подкрепя Доналд Тръмп.

Каналът на известния американски журналист и националист Гевин Маккинес беше блокиран в YouTube. Много от американските десни блогъри, забранени от социалната мрежа, преминаха към месинджъра Telegram.

През октомври 2020 г. Facebook забрани съдържание, отричащо Холокоста. Основателят на Facebook Марк Зукърбърг, коментирайки иновацията, отбеляза, че това е доста сериозна промяна в политиката на социалните мрежи. Facebook отдавна изтрива публикации, които възхваляват престъпления от омраза или масови убийства, каза той.

„С нарастването на антисемитизма ние разширяваме политиките си, а също така забраняваме съдържание, което отрича или изкривява Холокоста“, каза Зукърбърг.

Той също така призна, че е „измъчван от напрежението между необходимостта от запазване на свободата на словото и вредата, причинена от минимизиране или отричане на ужасите на Холокоста“.

Зукърбърг призна, че възгледите му по въпроса се променят, когато вижда данни за нарастването на антисемитското насилие. Преди това основателят на Facebook многократно е заявявал, че социалните медии не трябва да се занимават с цензура.

През юни администрацията на Facebook премахна поредица от публикации от щаба на американската президентска кампания на Доналд Тръмп, заради изображенията на нацистки символи, което нарушава правилата на платформата. Освен това Twitter отбеляза една от публикациите на американския лидер като „съдържаща изфабрикувано съдържание“.

В по-стари публикации Тръмп изрази своето намерение да включи движението Антифа в списъка на терористичните организации с аргумента, че радикални леви групи са замесени в размириците в някои щати на страната. В същото време в техните постовете бе включен обърнат червен триъгълник като лого, който според щаба на президента „се използва широко от Антифа.

Оказа се, че този триъгълник не принадлежи на Антифа, но е един от символите на нацисткия режим – той бе прикрепян към дрехите на затворниците от концлагерите.

„Премахнахме тези публикации и реклами за нарушаване на нашата политика на реч на омразата. Нашата политика е да забраним използването на символи на забранени групи за омразата ... без да посочваме контекста, който да осъжда или обсъжда символите“, каза говорител на Facebook.

(Превод за „Труд“ - Павел Павлов)

Най-четени