ЕС може да ограничи електромобилите от Китай

ЕС може да ограничи електромобилите от Китай

Допълнителни регулации и такси спират наплива на коли от Изток

Франция приема още по-строги критерии

Европейският съюз планира да ограничи вноса на нови електрически коли от Китай. Това може да се осъществи с въвеждане на допълнителни такси, лимити на продажбите и технически регулации. В момента експерти от Европейската комисия проучват дали вносът на електромобили от Китай ще бъде голяма заплаха за европейските производители. Цената на електрическите коли изкуствено се поддържа по-ниска в почти всички европейски страни чрез държавни бонуси и данъчни облекчения. Китайските коли също ще могат да се възползват от това, но реално европейските пари ще стимулират китайската икономика.

В момента само 7% от продадените в Европейския съюз електрически автомобили идват от Китай. Само след две години обаче се предвижда те да станат 15% и стремглаво да продължават да се увеличават.

Франция е най-настойчива в желанието да бъде ограничен вносът на електромобили от Китай. Още тази година френското правителство възнамерява да приеме регулации държавните субсидии според въглеродния отпечатък на производството и транспорта на електромобилите. Това ще засегне най-много китайските компании, които отделят много въглероден двуокис и енергия от въглищни централи, особено при производството на батерии, а впоследствие и при транспорта до Европа. В такъв случай електрическите коли от Китай няма да отговарят на изискванията за държавна субсидия във Франция.

Батериите на почти всички електрически коли се произвеждат в Китай.

Батериите на много европейски производители обаче също идват от Китай и евентуална нова регулация за въглеродния отпечатък ще засегне и тях. Първите европейски марки, които започнаха да строят фабрики за батерии на Стария континент, са Volkswagen BMW и Mercedes.

Най-четени