„Хубавата жена“ на американското кино Джулия Робъртс ще бъде удостоена с почетен „Сезар“ на 50-ото връчване на най-престижните френски филмови награди. Церемонията ще се проведе на 28 февруари, а водеща ще бъде живата легенда на Франция Катрин Деньов. Дни след като навърши 57, Джулия е в топ форма и работи по нов филм, който скоро ще може да гледаме и в България – „След лова“ на италианския режисьор Лука Гуаданино. Лентата разказва за актуалната и в Холивуд тема – може ли едно обвинение в насилие да провали иначе успешна кариера?
Академията за киноизкуство обяви официално името на своя годишен президент. Този път след Валери Лемерсие начело застава Катрин Деньов, емблематичната актриса на френското кино, която майсторски ще ръководи тържеството на сцената на „Олимпия“.
Голямата новина обаче е почетният “Сезар”, с който ще бъде удостоена актрисата Джулия Робъртс за цялостната си кариера. Академията съобщи новината в своя акаунт в Иснстаграм пост, изпълнен с похвали: „Pretty Woman, Notting Hill и Erin Brockovich, сама срещу всички, Джулия Робъртс завладя сърцата ни с емблематични роли във филми, които се превърнаха в култови. Истинска икона на световното кино, тя участва и в множество хуманитарни каузи по света“.
От „Хубава жена“ (1990) до „Нотинг Хил“ (1999), от „Ерин Брокович“ (2000) до „Усмивката на Мона Лиза“ (2003), „Яж, моли се и обичай“ (2010) и „Билет до Рая“ (2022). Джулия завладява Холивуд и останалия свят с чар, огромна усмивка и неподправена красота.
Неведнъж тя е сочена за една от най-красивите жени на света. Още откакто е станала на 23 години, та чак до ден днешен, когато e на 57.
Станали известни след класиката „Хубава жена“, нейните неукротими червени къдрици се превръщат в желани от много жени по света. Този див бунтарски вид, актуален и днес, е своеобразен символ на 90-те. Именно с ролята на Вивиан започва и кариерата на Робъртс и стремглавото ѝ изкачване на върха на популярността.
Въпреки че в последно време отнася много хейт заради залитанията си в политически теми, като кампанията за преизбирането на Джо Байдън, преди той да се оттегли от надпреварата за Белия дом, все пак Джулия Робъртс остава усмихнат и устойчив символ на едни малко по-приятни времена за масовата западна култура. Преди политически коректната прогресистка хегемония да превърне Холивуд в септична яма от лоши идеи и налагане на “джендър куиър флуидни идентичности” за сметка на традиционните стандарти за талант и естетика.
Преди време актрисата получи приза “Икона” като признание за значимото си културно влияние от Музея на Академията за кинематографично изкуство и наука на САЩ. “През своята продължителна и изтъкната кариера, Джулия пресъздава емблематични образи и изпълнява запомнящи се роли”, каза в изявление Жаклин Стюарт, новоназначената директорка и президент на музея.
Наскоро Джулия отпразнува 34 години от премиерата на “Хубава жена” - филмът, който я превърна в световна звезда. Романтичната комедия за връзката между бунтарски настроена улична проститутка и класен богаташ стана грандиозен хит и поп-културна сензация.
Участието в “Хубава жена” е творчески и търговски джакпот за младата тогава красавица Джулия. С бюджет от 14 милиона долара, филмът на Гари Маршъл носи приходи от 464 млн. долара. Робъртс става глобално разпознаваема с образа на Вивиан - палава версия на “Пепеляшка”.
Тя е свободолюбива проститутка с лош вкус, но специално излъчване. Нейният принц е костюмиран тузар и плейбой, изигран от Ричард Гиър.
Ролята в “Хубава жена” е дадена на Джулия след като е отказана от актриси като Мишел Пфайфър, Моли Рингуолд, Мег Райън, Дженифър Джейсън Лий, Карън Алън и Дарил Хана. Сигурно още съжаляват. За да участва в “Хубава жена” Робъртс получава хонорар от 300 хиляди долара. 13 години по-късно взима рекордните 25 милиона долара за “Усмивката на Мона Лиза”.
В последното десетилетие Робъртс се движеше по-скоро по периферията на Холивудския елит, участваше във филми, които не успяваха да пленят мейнстрийм публиката и критиката, занимаваше се с типичната за звездите от този калибър благотворителност и не нахлуваше с взлом в заглавията с някакви драматични моменти от личния си живот.
Дължа ѝ публично извинение
Едно от нещата, за които бих искал да се извиня публично е, че казах неведнъж, че ако не бях аз, нямаше да има Джулия Робъртс. Не само че е жалко, но е невярно и глупаво. Надявам се, че Джули ще приеме това извинение. Беше глупаво да го кажа. Гордеех се с нея, но гордостта беше обърната наопаки, в моя собствена полза. Сестра ми лесно би могла да постигне успехите си и без моята намеса, тъй като тя е много целеустремена жена и със сигурност някой щеше да забележи таланта ѝ.
Брат ѝ Ерик Робъртс
Всички искаха да са като нея
Снимахме се в “Отблизо” и я опознах като човек. Има голямо сърце и не се държи като световна знаменитост. За мен Джулия е сред най-отдадените и сериозни актриси, които съм виждала. Всяко момиче може да научи нещо от нея. Джулия е красива, елегантна, интелигентна и знае как да те предразположи, за да се получат възможно най-добрите общи сцени. Спомням си, че през 90-те всички млади актриси и момичета, които още не бяха навлезли в света на киното, желаеха да приличат на Джулия, искаха да бъдат Джулия, тя беше модел за подражание на безброй девойки.
Актрисата Натали Портман
Нямаше да е звезда без „Хубава жена”
Джулия Робъртс вече 30 години е олицетворение на идеята за филмова звезда. Тя притежава есенциалното холивудско излъчване. Без “Хубава жена”, разбира се, всичко ще е да е различно. Този филм превърна Робъртс в световна екранна марка. “Хубава жена” е една от най-важните и влиятелни романтични комедии в историята на американското кино и маркира естетическия и идеен преход от 80-те към 90-те години на миналия век. Това е важно и гранично поп-културно произведение.
Филмовият критик Марк Кремод
Джулия Робъртс беше и си остава “Хубавата жена”, “Златното момиче на Американското кино” и най-вече “Усмивката на Холивуд”. Нейният холивудски отпечатък е внушителен. Тя е най-голямата звезда на своето поколение. с “Версия пеликан” (1993), “Сватбата на най-добрия ми приятел” (1997), “Нотинг Хил” (1999), “Булката беглец” (1999), “Бандата на Оушън” (2001), “Бандата на Оушън 2” (2004), “Войната на Чарли Уилсън” (2007), “Денят на влюбените” (2010), “Яж, моли се и обичай” (2010) и “Огледалце, огледалце” (2012) правят общо над 2,8 млрд. долара в бокс-офиса и превръщат Джулия Робъртс в една от най-успешните актриси за всички времена.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш