Само за последните 15 години законът е променян над 90 пъти
В България има 4 милиона превозни средства. Затова се търси най- добрият вариант за Закон за движение по пътищата. Търсим полезни предложения, който да използваме и анализираме, за да се прецизират разпоредбите, касаещи движението по пътищата в България – нещо, което засяга пряко всеки един от нас. Това каза народният представител от ГЕРБ-Бургас Иван Вълков пред "Труд" след на широкото обсъждане на новите законопроекти, отнасящи се до движението по пътищата в България, проведено в Бургас.
В качеството си на член на Комисията по транспорта в 44-то НС и експерт, той организира дискусията, която е част от серия срещи относно проектите за Закон за движение по пътищата, Закон за водачите на моторни превозни средства и Закон за пътните превозни средства.
„Към момента имаме един много голям закон с много отговорности, споделени между МВР, Министерствата на транспорта, регионалното развитие, здравеопазването и образованието, а взаимодействието между всички тях е особено сложно.“ – заяви Иван Вълков. За това говори и фактът, че само за последните 15 години, законът е провенян над 90 пъти.
Новите предложения не са само на народните представители, те са свързани с унифициране с Европейското законодателство, обясни още депутатът. Той коментира, че въпрос на дебати е и това до колко години може да се шофира. От една страна ако човек стигне определена възраст, трябва да сяда много рядко зад волана. Но от друга- ако е здрав и няма проблеми, трябва ли да се ограничава правото му да управлява автомобил.
Основен отговарящ за новия Закон за движението по пътищата е МВР. Там попадат административно-наказателните разпоредби т.е. наказанията, глобите и санкциите, които са свързани с неспазването на закона и контрола по пътищата, извършван върху водачите на моторни превозни средства и върху тяхното техническо състояние. Другите два проектозакона - Закон за водачите на моторни превозни средства и Закон за пътните превозни средства, ще попаднат под обхвата на Министерството на
транспорта. При разделянето и специализирането им се цели разграничаване на функциите, отговорностите и контрола.
Предложените нови текстове описват ясно отговорностите по ремонтите и поддръжката на моторните превозни средства както и закупуването на резервните части чрез съставянето на електронни регистри.
Едно от конкретните предложения, е и премахването на изискването за надпис „Погледни“ на пешеходните пътеки тип „Зебра“.