Джулия Робъртс - Пепеляшка и проститутка

Автор: Труд news

Джулия Робъртс е пред ударно завръщане в кината през 2025 година. Тя е основната актьорска атракция в два топ трилъра, които трябва да излязат скоро и в България - „Паникьосвай се внимателно“ и „Убий любимците си“. Второто заглавие e екранизация по нова книга, която очакваме и на българския пазар. Междувременно Джулия припомни пикантни детайли за създаването на филма, направил я световна звезда - „Хубава жена“.

Наскоро Робъртс отпразнува 35 години от премиерата на романтичната комедия за връзка между бунтарски настроена улична проститутка и класен богаташ, станала грандиозен хит и поп-културна сензация. Участието в „Хубава жена” е творчески и търговски джакпот за младата тогава красавица Джулия. С бюджет от 14 милиона долара, филмът на Гари Маршъл носи приходи от 464 млн. долара. Робъртс става глобално разпознаваема с образа на Вивиан - палава версия на „Пепеляшка”.

Но Робъртс споделя, че първоначално идеята е била за много по-мрачен филм, а образът на Вивиан щял да бъде доста по-радикален и противоречив. В крайна сметка Джулия изиграва една свободолюбива проститутка с лош вкус, но специално излъчване. Нейният принц е костюмиран тузар и плейбой, изигран от Ричард Гиър. Ролята в „Хубава жена” е дадена на Джулия след като е отказана от актриси като Мишел Пфайфър, Моли Рингуолд, Мег Райън, Дженифър Джейсън Лий, Карън Алън и Дарил Хана. Сигурно още съжаляват. За да участва в „Хубава жена” Робъртс получава хонорар от 300 хиляди долара, а 13 години по-късно взима рекордните 25 милиона долара за „Усмивката на Мона Лиза”.

В последното десетилетие Робъртс се движеше по-скоро по периферията на Холивудския елит, участваше във филми, които не успяваха да пленят мейнстрийм публиката и критиката, занимаваше се с типичната за звездите от този калибър благотворителност и не нахлуваше с взлом в заглавията с някакви драматични моменти от личния си живот. Този период роди много нови звезди, но нито една дама не успя истински да запълни празнината, оставена от Робъртс. Тя беше и си остава “Хубавата жена”, “Златното момиче на Американското кино” и най-вече “Усмивката на Холивуд”.

А ето го и сюжета на новия филм с актрисата „Убий любимците си“: „Том и Уенди са женени от 25 години и живеят в красив викториански дом в северния край на Масачузетс. Уенди е публикуван поет, а Том преподава английска литература в близкия университет. Синът им Джейсън вече е възрастен човек. Всичко в живота им изглежда перфектно, освен факта, че Уенди иска да убие съпруга си. Това, което се случва сега е напълно повлияно от всичко, което се е случило преди това. Историята е разказана в обратна последователност и проследява всички важни моменти от техния брак – партито за петдесетия им рожден ден, купуването на дома им, раждането на Джейсън, мистериозната смърт на колега, всички от които са дефинирани от едно съдбоносно ужасно решение, което двамата са взели преди много години.“

Най-известната екранна усмивка на 90-те години на миналия век Джулия Робъртс определено не почива на стари лаври и работи усърдно, но милиони американци са разочаровани от жалкия начин, по който актрисата се включи в пропагандните изяви за Демократите преди изборите в САЩ. Огромен брой мъже и жени изразиха своето възмущение в социалните мрежи, а мнозина обещаха да бойкотират всички нови филми с нея. Все пак Джулия Робъртс остава усмихнат и устойчив символ на едни малко по-приятни времена за масовата западна култура, преди политически коректната прогресистка хегемония да превърне Холивуд в септична яма от лоши идеи и налагане на “джендър куиър флуидни идентичности” за сметка на традиционните стандарти за талант и естетика. Днес самата тя е завладяна от пропагандата, но това не заличава ролите в миналото.

Изобилие от афери

Актрисата е имала любовни афери с актьорите Джейсън Патрик, Лиъм Нийсън, Кийфър Съдърланд, Дилън Макдермот и Матю Пери. На 25 юни 1993-а се омъжва за кънтри певеца Лайл Ловет в Марион, Индиана. Двамата се разделят през март 1995 година. По време на връзката си с актьора Бенджамин Брат, Робъртс среща бъдещия си съпруг - оператора Даниел Моудър - на снимките на филма “Мексиканеца” през 2000 година. Днес двамата имат три деца. Актрисата се увлича по източните религии както много други свои колеги и в един момент решава официално да прегърне хиндуизма и вдига популярността на тази религия сред своите фенове и широката публика като цяло. 

Отдадена на работата си

Тя голямо сърце и не се държи като световна знаменитост. За мен Джулия е сред най-отдадените и сериозни актриси, които съм виждала. Всяко момиче може да научи нещо от нея. Джулия е красива, елегантна, интелигентна и знае как да те предразположи, за да се получат възможно най-добрите общи сцени. Спомням си, че през 90-те всички млади актриси и момичета, които още не бяха навлезли в света на киното, желаеха да приличат на Джулия, искаха да бъдат Джулия, тя беше ценен модел за подражание на безброй девойки. 

Натали Портман, актриса

Олицетворение на идеята за звезда

Джулия Робъртс вече 35 години е олицетворение на идеята за филмова звезда. Тя притежава есенциалното холивудско излъчване. Без “Хубава жена”, разбира се, всичко ще е да е различно. Този филм превърна Робъртс в световна екранна марка. “Хубава жена” е една от най-важните и влиятелни романтични комедии в историята на американското кино и маркира естетическия и идеен преход от 80-те към 90-те години на миналия век. Това е важно и гранично поп-културно произведение. 

Марк Кърмод, филмов критик

Обикна образа на Ерин Брокович

Много бях щастлив, че Джулия спечели своя заслужен “Оскар” с роля в моя филм “Ерин Брокович”. Напълно заслужена награда. Наистина се потрудихме много с нея и с останалите членове на прекрасния ни екип, за да пресъздадем драматичната и вдъхновяваща история на истинската Ерин, която се изправя срещу системата и корпорациите и извоюва голяма победа за обикновените хора. Джулия просто се потопи в персонажа, обикна образа и не можеше да излезе от него.

Стивън Содърбърг, режисьор и сценарист

Най-четени

На живо

Подкаст с Виктор Блъсков: Български "фактчекъри" и глобалисти, работили по схема за цензура