Директорът и учител Атанас Драков пред „Труд news”: Днешното поколение ученици е свързано с технологиите

Снимки: "162 ОбУ Отец Паисий“ и Pixabay

В навечерието на 24 май учители и ученици са в трепетна подготовка за тържествата по повод Деня на българската азбука, просвета и култура.

В много училища в страната още в днешния ден бяха почетени светите братя Кирил и Методий с различни инициативи, концерти и слова.

Едно от тях е столичното „162 ОбУ Отец Паисий“ в кв. Ботунец. Тази сутрин учениците бяха подготвили специална програма, която представиха на площада в квартала и е традиционен празник там.

То събира на едно място деца от различни етнически групи, които изучават книжовност, технологии и изкуства.

За ролята на учителя, технологичното време на новото поколение ученици и подготовката за 24 май, пред „Труд news”, говори директорът и учител по музика Атанас Драков.

- Г-н Драков, преди колко години избрахте професията на учител?

- Започнах веднага работа като учител по музика, след като завърших Музикалната академия. За първи път влязох в класната стая през 2000 година.

- А Вие самият от колко време сте от другата страна, така да се каже и от учител вече ръководите като директор?

- Директор съм от 2017 г. Аз и сега имам часове, но много по-малко. Различно е. Директорът отговаря и е виновен за всичко. Това е администраторска, мениджърска работа, което не ми пречи да се виждам и разговарям с децата. Не съм от този тип, който е затворен в кабинета директор.

- Каква е разликата между учениците днес и тези, които видяхте за първи път преди 25 години?

- Колкото и да се говори за разлики, децата са си деца. Те са много любопитни, обичат учители, които успяват да направят часа интересен. Днешното поколение е това на технологиите и разликата се състой в това.

- Как успявате да ги откъснете от технологиите?

- Все още не е прието да се отнемат телефоните им, но по време на час, има специално място, където се оставят, но в края на часа, се връщат на учениците. И тук е спорен този въпрос. Има предмети, където телефоните биха могли да се използват за целта на часа. Биха могли да се използват, като полезна информация, за всеки един предмет, макар че някои кабинети са оборудвани с лаптоп и проектор.

- В училището, на което сте директор в кв. Ботунец, има деца от различен етнически етнос. Как протича учебният процес?

- Да, самият квартал е такъв. Имаме деца с ромски и турски произход също. Малко по-трудно усвояват българския език, защото той не е майчин за тях, както и предмети като както математика, физика, химия, но по изкуствата и спорта, мисля, че можем да се развиваме. Затова открихме паралелка за изкуства и предприемачество също така. Късмет е, че имаме и много добри учители.

- Как се разбират децата от различните етноси?

- Това са почти 100% деца само от квартала и няма външни, тъй като Ботунец е отдалечен. Те живеят заедно в квартала, заедно са и в училище. На такъв расов принцип никога не е имало проблеми. Медиатор се грижи децата да идват на училище. Тогава, когато дете започва да отсъства повече време, веднага се посещава на адрес. То е на принципа на убеждението. Тези хора трябва да се убедят, че е важно образованието на децата. Забелязвам, че тези, които отсъстват са така още от началните класове, та чак до по-горните.

- Кой е добрият пример във Вашето училище?

- Имаме няколко. Един от тях е ученичка в 7 клас. Тя учи в паралелката по изобразително изкуство и вече има много награди.

- Какво е Вашето мнение относно една актуална тема, която се разисква в момента, а именно въвеждане на предмета за религия в училище?

- Според мен не трябва да бъде задължително. В България има различни религии. Трябва да се подготвят кадри, които да преподават. По-скоро смятам, че е по-подходящ предметът за добродетели, независимо как ще се нарече, като при него може до някаква степен да бъдат засегнати религиите. Това би могло да се прави и без специален предмет. Има час на класа, където също може да се говори на такива теми с класния ръководител. Трябва много внимателно да се обмисли.

- Как се подготвяте за 24 май?

- Традиционно всяка година правим тържествен концерт на площада в кв. Ботунец. Всъщност той се проведе днес, на 23 май. Всички ученици от 1-и до 10-и клас бяха подготвили по нещо и това се превръща и в празник на квартала. Правим го като малко шествие от училището до площада.

Учениците са подредени със знамена, цветя, венци и портрети на Кирил и Методий. Днес има и изложба в училище, а в самата програма включихме стихотворения, песни и танци. Бяха връчени и грамоти на ученици, които през годината са заслужили с нещо – медали от състезания, успех, таланти.

Още от (Интервюта)

Най-четени