Италианският орган за защита на конкуренцията (AGCM) наложи глоба от 1 милион евро (1,16 милиона долара) на основания в Китай онлайн търговец на бърза мода Shein в понеделник за подвеждане на клиентите относно въздействието на продуктите му върху околната среда, съобщава Reuters.
Това е втората финансова санкция на Shein от европейски орган за защита на конкуренцията за малко повече от месец, след като Франция глоби компанията с 40 милиона евро на 3 юли заради фалшиви отстъпки и подвеждащи твърдения за опазване на околната среда.
Италианската глоба беше наложена на Infinite Styles Services Co. Limited, компания със седалище в Дъблин, която управлява уебсайта на Shein в Европа, след разследване от AGCM, започнато миналия септември.
AGCM заяви, че посланията за екологична устойчивост и социална отговорност на уебсайта на Shein „понякога са били неясни, общи и/или прекалено категорични, а в други случаи пропуснати и подвеждащи“.
„Твърденията на Shein за кръговия системен дизайн и рециклируемостта на продуктите „се оказаха неверни или най-малкото объркващи“, а екологичните характеристики на колекцията им „evoluSHEIN by design“ бяха преувеличени”, заяви регулаторът.
Регулаторът заяви, че потребителите биха могли да бъдат подведени да мислят, че колекцията е изработена от материали, които са напълно рециклируеми, „факт, който, предвид използваните влакна и съществуващите в момента системи за рециклиране, е неверен“.
Италианският регулатор заяви, че цялостната му оценка е повлияна от „засилено задължение за грижа“, наложено на Shein, „тъй като компанията работи в силно замърсяващ сектор и със силно замърсяващи методи“.