Запис от пилотската кабина на диалога между двамата пилоти на полета на “Еър Индия”, който се разби миналия месец малко след излитането си от индийския град Ахмедабад на път за Лондон, подкрепя теорията, че капитанът на полета е прекъснал подаването на гориво към двигателите на самолета, заяви източник, информиран за предварителното разследване.
Според издания като “Дейли мейл”, “Дейли Телеграф”, “Ню Йорк пост” и “Ивнинг стандарт” се проверява медицинска документация, свързана с командира на полета насред тиражирана информация, че той може би е страдал от депресия и от други психически проблеми и може би нарочно е разбил самолета, искайки да се самоубие.
По този повод агенция “Ройтерс” представя кратка справка за двамата пилоти въз основа на доклада от предварителното разследване и съобщения в медиите. Командирът на полета, 56-годишният Сумет Сабахарвал, е управлявал самолети “Боинг 787”, “Боинг 777 и “Еърбъс А310”. Общият му летателен опит е 15 638 часа, от които 8596 часа са на “Боинг 787”. Сабхарвал се е обадил на семейството си от летището, уверявайки ги, че ще им се обади отново, след като кацне в Лондон. Пилот, който е общувал за кратко с него, е казал пред Ройтерс, че той е бил “джентълмен”.
32-годишният втори пилот Клайв Къндър е с летателен стаж от 3403 часа. От тях 1128 часа са като втори пилот на “Боинг 787”. Още от ученическите си години Кундера се увлича по летенето и през 2012 г. е започнал работа като като пилот, съобщават индийските медии, като се позовават на негови роднини. Той се присъединява към “Еър Индия” през 2017 г.