Нов „баварец“ захапва асфалта

Нов „баварец“ захапва асфалта

26-2-6kol

Дизайнерите на BMW първи забъркаха коктейл със съставки на SUV и купе, който се сервира на пазара в различни размери и се поглъща от потребителите с апетит. По-големият автомобил X6 (на базата на X5) и по-малкият Х4 (на базата на Х3) се продават повече от добре, което вещае успех и за следващия „баварец“ в Х-гамата с каросерия на SUV и елементи на купе. Това е BMW X2 и подобно на Х4 и Х6 споделя техниката на типичен SUV като Х1.

Макар че Х1 и Х2 имат еднакво междуосно разстояние (2,67 м), моделът Х2 е по-къс (4,36 м) и по-нисък (1,57 м). Това се дължи на стегнатия атлетичен дизайн с къси надвеси и снижаващ се в задната част покрив като на купе. Спортният външен вид се допълва от леко правоъгълните арки на калниците, характерните ауспухови накрайници и подчертаните странични прагове. При Х2 за първи път в модерния дизайн на BMW двойната бъбрековидна радиаторна решетка има обърната трапецовидна форма и се разширява в долната си част. Допълнителната емблема на задната колона е класически детайл за купетата, при които обикновено не остава много място за товарния отсек. Тук обаче багажникът е със сериозна вместимост 470 л, а при сгъване на задните облегалки побира до 1355 л.

Динамичният външен вид отговаря на характера на задвижващите турбо двигатели. При лансирането на пазара BMW X2 ще се предлага в три версии. Това са бензиновият вариант X2 sDrive 20i с мощност 192 к.с. и дизеловите X2 xDrive20d с ресурс от 190 к.с. и X2 xDrive25d със запас от 231 к.с. Двата дизелови модела серийно са оборудвани с интелигентната система за задвижване на всички колела xDrive и 8-степенна автоматична предавателна кутия с двоен съединител. Съвсем скоро двигателната гама гамата ще бъде обогатена с трицилиндровия бензинов вариант 118i (140 к.с.) и с четирицилиндровия дизел 18d (150 к.с.). Най-икономичните дизелови версии ще изминават 100 км с по-малко от 5 л гориво.

Спортните натури могат да разчитат на по-високо моторизираните варианти и на специално настроената ходова част. Моделите М Sport и М Sport X серийно разполагат със спортно М окачване и намален просвет за оптимална динамика и върхово представяне при бързо каране завои. Опционалният динамичен контрол на амортисьорите снижава каросерията с 1 см по-близко до асфалта и дава възможност за още по-голям контрол върху машината.

Кокпитът е типичен за BMW, ориентиран към водача и неговата работа. Големите цифрови дисплеи, луксозните материали, контрастните шевове и богатият набор от електронни системи създават усещане за премиум обстановка и високи технологии. Заслужават да се споменат „помощници“ като пълноцветният Head-Up дисплей и асистентите за движение в задръстване и за автоматично паркиране.

Най-четени