570 коня за 999 кг
Почитателите на спортните коли едва ли са забравили радикалния модел Sesto Elemento на Lamborghini. Той беше представен още през 2010 г. като модификация на тогавашния флагман на марката Gallardo с 5,2-литров атмосферен двигател V10 с мощност 570 к.с., задвижване на четирите колела и 6-степенна полуавтоматична трансмисия.
Огромна част от компонентите на автомобила – ходова част, каросерия, кардан и дори джантите са изработени от въглеродни влакна за максимално олекотяване. Оттук идва и името Sesto Elemento, тъй като шест е атомният номер на химичния елемент въглерода (на латински – карбон).
Почти целият автомобил е изработен от въглеродни влакна, благодарение на което теглото му е под 1000 кг.
Lamborghini произведе само 20 екземпляра от модела, които по онова време струваха като нови от 2,7 милиона евро нагоре. Тогава това беше най-скъпата серия на култовата италианска марка и колекционерите моментално разграбиха всички бройки.
Благодарение на широкото приложение на въглеродни влакна и други „диетични“ мерки за намаляване на теглото (като липса на климатична и аудиосистема) конструкторите сведоха автомобила до само 999 кг. Съотношението между мощност и тегло е такова, че една конска сила трябва да „тегли“ само 1,75 кг от масата на колата. В резултат ускорението до 100 км/ч отнема само 2,5 секунди, а максималната скорост е 350 км/ч. Недостатъкът на суперколата обаче беше, че никога не е имала хомологация за движение по пътищата, а е предназначена за шофиране само на писта. Досега.
Дори в интериора голяма част от детайлите са от въглеродни влакна.
Британската компания за тунинговане и доработка на автомобили Lanzante успя да преработи Sesto Elemento така, че да получи разрешение да се движи по улиците. В интернет вече се появиха снимки с въпросния автомобил с истински регистрационен номер. Моделът не изглежда по-различно от версията само за писта, представена през 2010 г. Но под цялата карбонова „кожа“ трябва да има някои скрити модификации, които са адаптирали автомобила към регулациите за движение по масовите пътища.