Boeing 777 на Air India е претърпял срив на подемна сила и височина само 38 часа след фаталната катастрофа в Ахмедабад

На 12 юни, само 38 часа след смъртоносния полет 171 на Air India, който се разби в Ахмедабад, убивайки над 260 души, друг полет на същата авиокомпания от Делхи до Виена се сблъскал със сериозен проблем за безопасността.

По време на излитане, Boeing 777, полет AI187, е загубил около 900 фута височина и е задействал множество предупреждения, включително „предупреждение за срив“ и „не потъвай“ от системата за предупреждение за близост до земята (GPWS), твърди репортаж в The Times of India.

Както предупрежденията за „срив“, така и „не потъвай“ сигнализират за опасна загуба на подемна сила и височина малко след излитане, което изисква незабавни коригиращи действия, за да се избегне катастрофа.

Въпреки че пилотите са успели да стабилизират самолета и да завършат полета до Виена, и двамата са били отстранени от летателни задължения в очакване на разследване от индийския авиационен регулатор.

Според сайтове за проследяване на полети, Boeing 777, който излетя сред гръмотевични бури в Делхи в 2:56 часа сутринта на 14 юни, е загубил около 900 фута височина и е задействал критичните предупреждения.

Индийският авиационен регулатор, Генерална дирекция за гражданска авиация (DGCA), започна разследване, като призова ръководителя на отдела за безопасност на Air India и забрани на полетите и да отстрани двамата пилоти от работа в очакване на разследване.

Длъжностни лица, запознати с инцидента, съобщиха на изданието, че самолетът е получил множество предупреждения по време на полета малко след излитането.

„Самолетът е участвал в инцидент по време на полет, включващ треперене на лостове и предупреждение за GPWS (General Warning System - турбулентност). Скоро след излитане се появиха предупреждение за треперене на лостове и предупреждение за GPWS (General Warning System - не потъвай). Предупреждението за срив се появи веднъж, а предупреждението за GPWS - два пъти“, цитиран от изданието, неидентифициран служител.

Служителят добави: „Имаше загуба на височина от около 900 фута (272 метра) по време на изкачването. Впоследствие екипажът възстанови траекторията на самолета и продължи полета до Виена.“

Важно е да се отбележи, че в първоначалния доклад за полета се посочва само „треперене на лостове поради турбулентност“, като по-сериозните предупреждения са пропуснати, се казва в доклада. По-задълбочен преглед на полетното записващо устройство по-късно разкри, че е имало и предупреждение за срив и предупреждение за GPWS (General Warning System - не потъвай) - констатации, които се появиха на фона на засилен контрол от страна на DGCA след катастрофата с AI171.

И двамата пилоти са наказани, а ръководителят на отдела за безопасност на Air India е бил призован да даде показания, докато индийският регулатор на авиацията разследва случая.

DGCA по-рано нареди засилени инспекции на флотилиите от Boeing 787 и 777 на авиокомпанията.

След инцидента Air India също така намали международните си широкофюзелажни операции с 15%, за да се справи със засилените инспекции за безопасност.

Говорител на Air India заяви: „След получаване на доклада на пилота, въпросът беше разкрит на DGCA в съответствие с разпоредбите. Впоследствие, след получаване на данни от записващите устройства на самолета, беше започнато допълнително разследване. Пилотите бяха отписани от списъка с пилоти в очакване на резултата от разследването.“

Междувременно, предварителният доклад за катастрофата на Air India в Ахмедабад се очаква да бъде публикуван до 11 юли, според NDTV.

Най-четени