Самолетът Boeing 787 Dreamliner, който катастрофира в Индия има отлични показатели за безопасност. Това е първата фатална катастрофа за този модел летателни апарати.
И двамата пилоти са били опитни - с над 9000 летателни часа.
Но какво се е объркало?
Контактът с AI171 е загубен само секунди след излитането му, на височина само 190 метра.
Двата двигателя е трябвало да работят с максимална тяга, за да достигнат скоростта, необходима за повдигане на 242 души и самолетен товар гориво от земята.
Но видео от момента на катастрофата показва, че самолетът не е успял да се изкачи. Носът му е трябвало да е насочен нагоре, а самолетът да ускорява. Машината обаче е летяла хоризонтално и след това се е спуснала, почти сякаш се е приземява.
Разследващите ще изучат видеото и двете черни кутии, записващи разговорите в пилотската кабина и технически данни, за да се опитат да разберат защо.
Възможно е да е имало някакъв вид повреда на двигателя, вероятно причинена от катастрофална механична повреда. Но самолетът е проектиран да може да лети с един двигател, дори при излитане, така че може би се е объркало нещо друго.
И двата двигателя може да се повредят, ако са засмукали ято птици, докато самолетът е излитал. Това се е случвало и при други въздушни катастрофи.
Разследващите ще проверят също дали пилотите - и компютрите на самолета - са получавали правилните данни от всички сензори на борда и дали няма проблем с авиониката или електрическите системи на борда.
Но те ще работят бързо, за да установят причината. Dreamliner се използва по целия свят от десетки авиокомпании и те ще искат да знаят дали има по-широк проблем или това е просто катастрофален еднократен инцидент.
Изображенията на самолета по време на катастрофата показват, че колесникът все още е спуснат, като някои предполагат, че клапите на крилата също са били в грешна позиция.
Аластер Розеншен, бивш пилот на British Airways и авиационен анализатор, казва че колелата не е трябвало да са спуснати в този момент.
„Колелото не трябва да е спуснато и да е ефективно веднага щом получите положителна скорост на изкачване след излитане“, каза той пред SkyNews. „Ако колесникът все още е бил спуснат, това би означавало, че нещо не е наред.“
Що се отнася до клапите, те са важни по време на излитане, за да се осигури на самолета възможно най-голяма подемна сила, докато той все още ускорява.
„Това е необходимо за излитане“, каза Розеншен. „Докато самолетът ускорява, можете да започнете да прибирате предкрилките.“
Ако самолетът не се движи достатъчно бързо, неправилната настройка на предкрилките би свалила самолета, допълни той.
В момента това е все още спекулация, като разследващите проучват причината за катастрофата.